I dont wanna work today


Hola mi amigos!!! Que tal? Oj vad
jag saknar dig Linda!

Sitter här i väntan på att gå o äta middag hos bror o Madde...trevlans. I veckan har det inte blivit något bloggande för jag har dött i min säng så fort jag kommit innanför dörren efter flera timmar av städande i Kungsbacka me Angelica. Aldrig har ett byggstäd varit så jobbigt som denna veckan! Vi städade ett 1600 kvm stort ålderdomshem som ska användas av Kungsbacka kommun som kontor nu i 5 år o sedan ska dom riva skiten...MEN riv det nu istället så hade vi sluppit byggstäda där. Cash iaf! Fick lite förskott på lönen i tisdags tror jag, men av 1000 kr har jag 300 kr kvar...Köpte lite julklappar ju! Det jag köpte till mig själv gick faktiskt på mitt presentkort på Kungsmässan så de så!!!

Igår (fredag) så slapp jag o Angelica iaf att städa ner i KBA utan då fick vi bege oss till GamleStan o städa trappuppgångar...Underbart skönt att slippa den jävla pastasalladen nere i Kungsbacka! (En tant vi städade med som var heeelt lost<- hon ska få ett eget inlägg någon dag så kommer ni förstå)...Jag var hos tandis innan jobbet o sa till dom att jag inte vill genomföra min käkoperation eftersom......DADAAAAAA *trumpet ljud* jag har fått jobb för TUI Travel Agency/ NAZAR nästa sommar igen (ja jag ska genomlida en säsong med dom igen)...Jag vet inte som vad (har ju dock bara sökt reseledar tjänst) och jag vet inte var (sökte först Chania, Fodele, Alanya- sen Side, Chania, Alanya- o tillsist mailade jag o sökte Side, Alanya, Chania) så vi får väl se vart jag hamnar. Det jag känner är väl dock att man ska maila in ett bekräftelse mail senast 12/1 om man vill ha jobbet eller inte, men man får inte reda på Destination eller Position förrän i feb/mars...hur ska man då veta vad man tackar ja till? Får maila "guldmyntet" o fråga henne angående detta. Idag har vi pysslat förfullt här hemma, bakat mer pepparkakor, gjort knäck o kola o apelsinejlikor o myst med kaffe o chokladrispuffar med moster o Håkan...trodde jag skulle få mina chinos som hon sytt in åt mig- men ikke sa nicke. Någon som vill ha ett par chinos i stl 48 som är ALLDELES förstor för mig?! Va fan ska jag me ett par byxor i stl 48 me? Men tanken var god- tack snälla ni som gav mig dom :D Eller, tanken kanske inte alls var god? Hmm tåls o tänka på!

Fick förresten en "förlovningsring" av Angelica igår, kombinerad julkapp o 20 års present. Sjuuukt fin. Bild kommer senare. Hon köpte en likadan till sig själv o inuti står det i min Forever A o i hennes Forever M...Vi löser upp knutarna sakta men säkert...Det får ta den tid det tar.

Nu är det inte långt kvar tills Umeå resan o jag har fortfarande inte ringt SJ o frågat angående eluttag- menar nödvändigt o ha med datorn om jag bara kan använda den i 4 timmar o sen dör batteriet...Får skriva upp det på min "att göra lista" över måndagens sysslor...JULAFTON snart!

Kanske borde dra en kam genom håret innan man beger sig till bror o Madde...over and out
Puss o kram skumbanan.

"Tack det var skönt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0