Tomorrow it's christmasday...

One upon a time there was this girl who lived in a normal family, with normal standards around her. She was looking for a really good work where she could feel that she was needed and where she got workingfriends that she could be more than just workingfriends with- she wanted to find a new friend to chill with. She looked everywhere but she could'nt find anyplace at all...so If you know some place that could need help from a hardworking, positive and outgoing girl- please tell to me- and I will tell to that girl.

Sitter o pustar ut efter en dag av fönsterputtsning, gardin-bytning och "adventstjärnors-framplockning"...Det känns som vi hållt på hela dagen mamma & jag men det har vi ju såklart inte! Iallafall inte mamma (okej okej hon är sjuk men ändåå). Jag har putsat fönstrerna idag, i alla rum typ utan mitt egna- jag tänker bara på andra jag (okej jag är sjukt trött på advent & jul så jag orkar inte byta gardiner). Sen bar det av till Rusta för att leta nya julgardiner till mig, men jag är (som ni vet) så sjukt kräsen när det gäller mitt rum att jag inte nöjer mig med vad som helst så icke sa Nicke- inga nya gardiner i år heller. Men vaddå? Jag tycker jag kan behålla mina tunna vita/nästan genomskinliga sommargardiner till jul också! Det är ju mörkt ute, vill man inte ha in så mycket ljus som möjligt? Jag gick bort till mitt älskade gudbarn och såg på när hon tog några staplande steg mot mina armar (hon har gått 16 steg allt som allt & Malin är stoltare än någonsin!), men jag insåg att mamma verkligen vill ha upp stjärnorna i fönstrerna idag- så det blev ett kort besök. Och nu har jag hållt på i två timmar med att fixa & greja i mitt rum, för tro inte att mamma vill ha all hjälpen- det är mitt rum som är viktigast...jag är kanske lite överdriven när det gäller inredning jag...men jag älskar det!

Fick min sista (för denna säsongen) lön av Nazar/TUI idag, den var överraskande- vi hade ju räknat ut att jag skulle få 166 kr men idag när specen kom så stod det att jag fått 1 712 kr...Det är väl bara att tacka & ta emot, men man undrar ju lite. Fast- jag tror det är semester ersättning & lite annat smått&gott. Därför införskaffade jag mig en (till) ny vinterjacka som jag kan ha när jag åker till mina älsklingar i Ume över nyår...Dessutom kände jag häromdagen när det var -6 grader ute att min jacka från Hennes&Mauritz inte var så varm som jag trodde så jag kan väl använda denna nya här hemma med när det är som kallast (och när jag jobbar på dagiserna)...
red like my love for you

Nu tror jag minsann jag ska gå & slappa framför tv'n...
By the way- Jessica, Yusuf & Atakan befinner sig just nu i Ume vilket gör mig extremt glad och pirrig---Welcome home all of my angeles.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0