Again and again

Herrejesus...det var ett tag sen jag skrev men jag har varit upptagen på mitt håll!

Mycket har hänt sen sist och igår var det ju julafton! O vilken julafton det bleeev!!! Men i förra inlägget skrev jag ju att söndagen 20/12 blir bästa dagen på länge...varför undrade många av er och joo för att Linda kom äntligen hem ifrån Spanien...Så på tisdagen blev det en biltur upp till Alingsås, med en tur förbi Hjällbo, Hammarkullen o Surte...erm fråga Linda om ni undrar! Men tillslut kom vi fram till StoraMellby där Sandra väntade med grisen o mat...Sen satt vi o prata o prata o prata o prata tills klockan blev 230 tror jag! Helt underbart att få vara med dom två man tycker som bäst om! O Linda min vän, jag har sån ångest över att åka nu när du är hemma- men hade jag vetat när jag bokade så hade jag bokat annorlunda! Dagen efter åkte vi en sväng inom till Allum (shoppingcenter i Partille) o där spenderade jag lite av lönen på ett par efterlängtade skor som jag velat köpa sen jag kom hem! Samt ett armband från VeroModa...Lovely!


Sedan vart Linda så snäll att hon körde in mig till ett virrvarvigt stressat Göteborg för att jag skulle köpa mig ett par jeaginns (jeansleggins) från VeroModa som ikke fans kvar i Allum men inne i Götet...o herre min gud vad folk! Man tror att folk ska vara färdiga med sina klappar dagen innan julafton...men att döma av folkmängden så näe! Inne i Nordstan blev det mina älskade jeaginns o en tunika ifrån Lindex där jag vart deras 300de kund för dagen (o då var jag där vid 1400 så ni kan tänka er hur mkt folk det är i staden!!!) så jag fick välja något för 50:-, lite snålt kanske men jag blev glad! Senare blev det städning hemma i huset, o paketutdelning hos familjen Jögi...Hade köpt en dockvagn till Fanny men någon jefla idiot hade plockat ut plopparna till hjulen, så dom ramlade bara av, samt suffleten ur paketet så ja- det var bara att snika ut den ur huset o hem igen för byte efter helgerna!Thank God for öppetköp!Haha.


Julafton då, blev klart med paketinslagning o duschning 10 minuter innan Kalle- stress! Dagen fortlöpte i mat, julmust o mer julmust...Sen fick vi paket...jag fick en massa saker...Mascara, duntofflor, väska, almenacka, skrivbok, presentkort på Kungsmässan, hudkrämer, trisslotter utan vinst o sen fick jag- resten av släkten- bästa julkappen på år o dagar! Farmor o farfar har suttit på banken o velat placera om sina pengar o banktanten hade sagt att man kan ju ge bort postcheckar som gåvobrev osv...O sagt o gjort...Jag, lillebror, lillkusinen Emma (14 år) o lillkusinen Daniel (16 år) fick 10 000 kr var...Erm...Rickard o Madde fick 15 000 kr var...Erm...Mammi&Pappi, farbror&hans tant fick...100 000 kr var...HALLÅ? Vad händer?! Vi visste inte vad vi skulle säga, o jag vet fortfarande inte...Tack känns så fjuttigt i denna situationen! Men jag har iaf mitt körkort o jag är innerligt o evigt tacksam!


Igår kväll frågade jag mina päron, efter upptäckten att det inte fanns en digitalkamera i klapparna, om jag kunde får låna 1490 kr som idag för att åka till Siba o köpa mig en kamera jag sett ut på nätet...O sen när jag kommer hem ta ut pengarna från farmor o farfar o betala tilbaka- för en digitalkamera måste jag ha som älskar att ta kort o det är en investering i mina ögon! O dom sa väl tvekande att "tjaaa vi får se i morgon när dom har åkt hem vad klockan blir"...tamam....Men sen idag, nu på morgonen vid frullen...så kommer pappa ner o säger att "eftersom du skulle åka o köpa en idag så får du en istället..." o räcker över en digitalkamera till mig...Jag skulle få den i morgon på morgonen innan jag åkte till Turkiet som nyårspresent men erm...dom kände väl att dom vart tvugna att ge den idag så jag inte skulle bli sur/grinig för att dom inte ville åka med mig o köpa en idag, vilket alla vet att jag hade blivit!


Så för att sammanfatta min jul? Bästa jävla julen på lääänge o jag vet inte hur jag ska bete mig så tacksam är jag! Tack tack o åter tack...I morgon åker jag till Turkiet, 13.25 lyfter planet mot Istanbul...sedan i Istanbul ska jag hitta från Utrikes till Inrikes- men det är väl skyltat så det blir nog inga problem! Väskan åker backstage hela vägen så jag slipper oroa mig för incheckning osv, bara oroningsmomentet om den kommer bort eller inte är tillräckligt!Får nog ha lite kläder i handbagaget kanske?! Sen blir det Turkiet o min älskling i 15 dagar...Gud vad härligt det låter, men just nu är jag för nervös för flygresan för att tänka på tiden där!


Hör av mig i morgon- för nu blev det ett mastodont inlägg!
Go jul på er iaf!
XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0