Go lördag...

Pufh vilken gårdag!
 Vaknade 500 av mig själv, trots att jag hade 30 minuter till att sova- o tro mig, jag försökte men ikke sa Nikke...Kunde inte somna om, men låg o drog mig de välförtjänta minutrarna. Efter jag gjort mig extra fin fick jag som tur va snålåk av mammsen som ändå skulle till jobbet.Var på jobbet 640 o sedan vid 7000 kom de flesta barnen o 730 tågade vi in till alla förväntasfulla föräldrar, syskon, mormödrar osv...Otroligt duktiga allihoppa o jag är mäkta imponerad att jag lyckades hålla kvar lilla sötnosen i min famn för hon sa lågt "mammamammamammamammamammamamma" hela tiden...Fick även present av föräldrar o barn på dagiset, o jag som bara arbetat där 3 dagar!Tack snälla underbara ni.


Sprang hem på 9 minuter, från kyrkan!, för o hinna med tåget som jag missade...Fick vänta till 25 över istället o mötte upp Persson o grisen i stan...Det blev en fika på Åhléns men jag var så oootroligt trött (o hon med?!) så vi pratade knappt något alls- jag blev verkligen död när jag satte mig o tog det lungt...Var nog inte den roligaste fisken att vara med men vi får ta igen det senare!Förlåt igen iallafall. Tog tåget hem efter lite halvhjärtat försök att kolla i affärer o var hemma ungefär en timma innan det var dags för nästa äventyr.





Det var ju så- att Maria kusin vunnit biljetter till Peter Jöback o hon fick ju en bääbis (Nellie, var o hälsade på i torsdags o tja det märks att vi är släkt för oj va söt hon är!!!) för några veckor sedan...så hon kände att det inte var riktigt tid för henne att gå på konsert...Så vi FICK dom av henne!Helt galet. O helt galet bra var han också! Jag har varit på hans konserter 3 gånger nu, varav senast också var hans julkonsert- men det är värd o se gång på gång på gång, o alla 3 gångerna har jag gråtit. O sen vet jag inte, jag o mamma får någon slags conection på konserten o allt känns bara så himla bra där i mörkret med låtsas snö som faller o julmusik...Tack för att du gav det till oss kusin. Hoppas vi syns snart!





Idag har jag varit på shopping, först med pappi o sedan med broo. Det blev en JÄTTEMJUK randig tröja från Gina (på rea) o pappi köpte jättefina saker till mamma som fyller år i morgon. Ikväll blir det tacos här hemma, var uppriktigt sagt längesedan vi åt det...Jag är faktiskt serriös Persson!


http://www.youtube.com/watch?v=DLXHefSNoAg
(Enligt mig, Jöbacks bästa låt...eller en av dom...som jag dessutom alltid gråter till)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0