Week...end

När skrev jag sist? O vad skrev jag? Det var några dagar sedan. Men jag har inget o berätta så det är därför.


Helgen har varit lugn. I fredagas städade jag på dagen och sen käkade vi räkor i vanlig ordning på kvällen. Lördagen stämplade vi julekort, en årlig tradition med moster Linda, Madde och Mamma, från 1200 till kanske 1600- det är verkligen så j*vla kul och jag skulle kunna sitta i timmar och hålla på med det men nångång tar korten slut och tja- man kan inte snylta på moster för de kort hon har kostar skjortan! Hon är mer begåvad än oss eftersom att hon tja...säljer sina kort!


Det blev självfallet ett besök till princessan Fanny som fyllde 2 år igår (lördag 5/12) och dumpade av paketen jag köpt. Av mig fick hon; 2 målarböcker,1 pkt me pennor och en hmm...magicboard kallades den...Men en såndär målartavla som man målar med typ magnetgrejs och kan sudda bort genom att dra någon fillifjonk undertill. På lördags kvällen blev det middag hos bror o Madde med halva tjocka släkten!


Helgens, kanske årets roliga: Dom spelade Alias vid andra bordet och Madde's mamma får upp "första hjälpen" och ska förklara detta för Madde fast med andra ord.
- Vad gör du om någon faller ihop på gatan?
- TUMMEN UPP!!!
Det visade sig att Madde's mamma omedvetet hållt kortet så att hon visar "tummen upp"...Kanske inte så roligt att läsa, men jag skratta så tårarna rann!!!


Nu blir det feskmiddag.
XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0