Wipe the tears from your eyes

"Broken bottles under children's feet Bodies strewn across the dead end street
But I won't heed the battle call It puts my back up -Puts my back up against the wall
Sunday Bloody Sunday, Sunday Bloody Sunday,Sunday Bloody Sunday, Sunday Bloody Sunday"


Söndagar är sega som skatan, oftast iaf. Man får så mycket tid att fundera på saker o ting o man får tid till att göra sånt man behöver men inte orkar o vill göra på vardagarna...För dom som har sånna projekt iaf. Själv gillar jag inte söndagar överdrivet mycket- det är ju dagen före en ny arbetsvecka (om man nu blir uppringd på måndagsmorgonen) o sista dagen på helgen...knappast min favoritdag! Fast idag har varit helt okej.



Tog en sväng m barnvagnen (o familjen Jögi såklart) bort till "mormors nya lekplats" o grävde lite i sandlådan o gungade lite på elefanterna, hästarna o katterna som fanns där. Skrutt vart sötast när hon gungade på katten så satt hon "maou maou" hela tiden...även fast jag gillade när hon sa "daou" istället för "maou" bättre. Hon ramlade av elefanten också, dock slog hon sig inte alls utan la sig mer bakåt på elefanten o då fick jag tag i hennes jacka o då rullade hon ner på marken...o landade på något underligt sätt på rumpan så ingen skada skedd! Vet förresten inte alls vad det är med mig now days- jag vill ha barn o längtar efter ett eget barn så otroligt mycket att det gör ont i mig när jag ser andra mammor sprätta runt m sina gullungar! Men den fasen ska väl också gå över hoppas jag- är inte redo på några nivåer att skaffa bebus!



Vi tog en sväng förbi ICA o sen när jag kom hem möttes jag av en broo som väntade på att vi skulle gå hem till han så jag fick städat...Sagt o gjort- blev storstädning m dammning, dammsugning o tvätt av golv...Är man skyldig para så är man!

Senare (dock inte allt för sent) blir det thaimat m pappi (lillbroo vill ha annat o mammi jobbar)...mums!
-Amanda Maria Malm jag saknar dig min bäver, du måste komma ner i sommar!-
-Over and out-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0