Ångest.

Jag lovade att skriva idag så därför gör jag det!Lördag var dagen då jag skrev sist.Så här är en update på vad som hänt sedan dess.

Söndagen spenderades i shoppingens tecken- vi åkte till HornBach o köpte jobbaskor till pappi o sedan vidare till Stadium för o leta ny vinterjacka till mig (eftersom jag gått ner typ 3 storlekar och dessutom spricker dragkedjan på jackan ibland) men vi hittade ingen.Linda hade sagt att det kunde finnas snygga på Rusta som hennes syster köpt för 500:- så vi begav oss dit där jag köpte en.Fast vi närmare eftertanke var inte den så fin o jag kände att neej jag kommer inte använda den så den återlämnades på måndagen.

Efter all shopping så begav vi oss till Lindome o åt en efterlängtad lunch från min sida-korv med bröd!Mums säger jag bara.Jag mötte upp Angelica i stan o vi drog en fika på EspressoHouse tills det var dags att möta upp underbara Linda o Emanuell för en runda på Liseberg - iskallt med lika mysigt varje gång!(bilder kommer senare)

Måndagen blev det återigen shopping.Å herregud säger jag bara.Mamma fyllde ju år o pappa låg hemma med skadad rygg (han halkade o knäckte till ryggen när han skulle lasta in något i bilen) o kunde inte åka o köpa present till mamma.Så han bad mig handla när jag o Rickard ändå skulle ut i trafiken.Vi tog bilen till Torget o sheet vad folk det var där!Vi fick säkert leta parkering i 15 minuter!Hittade tillslut en-precis vid ingången JuupJuup!Sedan blev det ett virrvarv av butiker-jag ääälskar att handla men inte när jag inte vet vad o inte när det inte är till mig själv.Hoho.Efter ett tag hade vi iallafall plockat ihop lite saker till mammi-det blev lunch på Den Gyllene Måsen o sedan vidare till 421 o IcaMaxi.Vidare till Kållered för att lämna tillbaka Rusta-jackan o tillsist hem till storebror för att slå in paketen o tillslut hämtade vi upp Fanny på dagiset o åkte hem till lilla Sagbrovägen.Pufh!Hemma blev det ThaiMat o mys med la familja.

Tisdagen spenderades på ICAMaxi Kungsbacka- intro 1000-1100 o sedan kassa 1100-1500. Jag fick bara stå bakom o titta på o jag hade en lista som jag skulle gå igenom under dagen.Det var sjuukt mycket att lära sig men jag tror det blir bättre ju mer jag jobbar istället.Svårt att koncentrera sig också när man blir avbryten av kunder osv.Idag var jag där igen, dock fick jag sitta i kassastolen o scana alla varor-sjukt nervös i början men jag började få till det ganska snabbt det enda var väl att det tar lite lång tid för mig.Sedan blev jag lämnad ensam i kassan o då fick jag lite småpanik inom mig vilket bara gör att allting går feeeel o en kund i kön blev lite smågrining på att det tog tid men när jag sa till den kund jag hjälpte just då att jag är helt ny o går min första dag så ändrades gubbens ansiktsutryck längre bak i kön.Ha!Jag jobbade 1100-1500  o ska dit på måndag igen om inget oförutsägbart händer o jag måste åka dit tidigare.

Om ni undrar varför jag har ångest så hade jag ett sms på telefonen efter jobbet där det stod att ett turkiskt nummer hade ringt mig 1132 o eftersom jag inte har någon täckning i omklädningsskåpet så har Skatt kopplats direkt till telesvar o jag har inte berättat för honom att jag börjat jobba så han måste undra jättemycket varför min telefon är avstängd.Eftersom han är i armén så får ju inte jag ringa honom hur som helst o vi har inte pratat sedan i lördags så hjärtat gråter rätt rejält redan o när jag nu såg att jag missat hans samtal-då kunde tårarna inte hålla sig kvar inne...Usch va jag saknar dig!

Nu ska jag snart ta ut en choklad-långpannekaka ur ugnen- testar Kungsörnen's färdiga mix som bara ska blandas med 2dl vatten o 1dl smält smör.Jag väljer dock att smälta lite blockchoklad för att ha som garnering tillsammans med kokos-helt valfritt alternativ...Smeten till kakan var FRUKTANSVÄRT god så jag hoppas kakan smakar bra den med!

Mitt svenne nummer; 0735412591


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0