So there's gotta be right...

Sedär ja- bloggtaaajm! Sitter med datorn i knäet hos världens bästa grannar o lyssnar på tystnaden!Jag var ju barnvakt i onsdags eftermiddag/kväll då dom skulle besöka Lindas (Fannys mamma) farmor efter att farfar gått bort dagen innan.Självklart ställer jag upp!Så även idag- jag vill verkligen passa på att vara barnvakt åt min prinsessa o hennes bröder eftersom jag förmodligen inte kommer komma hem till vintern o då tar jag varje tillfälle att umgås med dom!Nu började jag gråta också.Usch.Tanken som är så självklar känns väldigt jobbig ibland...men det finns alltid flyg hem om jag skulle vara nära döden där nere!Haha.Har inte ens ett jobb, fick inte Alanya guide-jobbet o inte heller det jag åkte till Stockholm för...så vet ni det = Malin är värdelös!

Nu söker jag lite lösa jobb, har pratat med en kompis (Volkan bey/abi för er som var med på PW08) o han var intresserad av att jobba med mig (klart då han såg hur jag SLET- synd bara att inte dom som borde se det såg det!!!) men vi får se- vill ju gärna ha ett svenskt företag i ryggen eftersom det är bättre m lagar o regler men man kan inte få allt här i livet. Andra planen är att jobba kvar här i Sverige tills slutet av maj kanske- o åka ner o leta jobb på plats, dock är maj väldigt sent att komma ner i om man vill åt godsakerna...men what the f jag borde väl ha det liiite lättare då jag faktiskt har kontakter där nere.Kan ändå inte åka ner innan tandställningen är klar så under tiden jobbar jag rumpan av mig här, fick förresten GO lön så jag vill gärna fortsätta jobba. Det är sjukt egentligen hur man kan känna, jag har aldrig riktigt tyckt om att jobba jobba men efter sommar 1 i Turkiet så älskar jag att jobba- här hemma känns det dock segt men när man sedan får lönen så kan jag inte tänka på något annat än att jobba!!! O snål bli jag också, även om det suger rejäääält i shoppingtarmen så fort det närmar sig den 27e så får jag lite smått ångest när jag står o håller i något för över 50:- haha...Synd bara att ångesten inte stoppar mig!

Denna lön gick dock åter igen till undanstoppning men jag vet att jag kommer vara så jävla glad för att jag stoppade undan dom pengarna när allt är klart o en del av undanstoppningen var ju faktiskt till min o Perssons Ullareds tripp som är preleminärbokad till den 15 mars- hoppas det håller i sig!I sånna fall kanske även en ännu bättre plan löser sig- vi ska bowla me farmor/farfar den 13 mars, o dom bor i Vara o ni som är här ifrån vet att Vara ligger bortanför Asås...vilket betyder att vi åker o bowlar, o sedan på vägen hem så kör pappi omvägen till StoraMellby o lämnar mig där- vilket då betyder att jag får umgås med Sandra, men framförallt Linusgrisen lördag eftermiddag/kväll o hela söndagen (o dessutom slipper jag betala tåget på söndagen ca 100:-) o sedan på måndag morgon så beger vi oss till Ullared...sounds like a good plan!

Kan babla på i evigheter för jag tycker det är skönt att skriva av mig, men jag har så många tankar i hövvet o jag tänker att det är rätt tråkigt o jobbigt att läsa långa inlägg om ointressanta saker så jag får begränsa mig! Nu vet ni iallafall lite om vad som rör sig i min trånga hjärna- o att jag är 21 år (fyller ju 22 till hösten!) o sitter hemma o bloggar 22.43 en lördagskväll...yepp thats my life!

Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0