Vad glad- det är måndag!

Saknar att köpa en vanilla latte på EspressoHouse på måndagar- eller alla dagar!- men just när jag gick i skolan så tog jag ju tåget dit o bussen därifrån till skolan o givetvis blev det en latte titt som tätt...älskar att dom öppnar kl 06.30! Men i vilket fall som helst, så var måndagar (kanske fortfarande är???) lite extra uppiggande då du fick din mugg i handen o på locket stod det "Var glad- det är måndag!"...Man blev faktiskt lite gladare, om man inte är en j*vla torrboll som tycker att dom är för j*vla ironiska! Log gjorde man iaf!

Idag var det jobb som gällde, lite spännande start på dagen (snarare extreemt hemsk!) då när jag kommer upp till dagis o precis har låst ytterdörren efter att låst upp, tändt o stängt på "fel" avdelning (jag är mörkrädd för er som inte vet o låser upp den dörren endast för o tända lampan i hallen)...Vrider precis om nyckeln när jag hör någon panikartat skrika "NEEJ RÖR MIG INTE"...Malin springer in till rätt avdelning, låser dörren, tänder lampan o ringer Mölndals polisen...Dom skickade ut en patrullbil som jag såg köra omkring utanför dagiset- de tog mitt mobilnr men o sa att de skulle ringa, vilket de inte har gjort så...antingen hade det hänt något hemskt eller så var det ingenting alls...

Efter jobbet, där jag somnade på UPPEVILAN, så la jag mig i solariet o sedan traskade jag vidare hemmåt.Väl hemma dammsög jag övervåningen, bakom min säng, min bäddmadrass o även själva sängen!Vädrade alla kuddar o mitt täcke o lät det hänga ute medans jag pillade lite här hemma, tränade o duschade- o sedan bäddade jag med rena sängkläder.Ska bli wonderfull att krypa ner kan jag lova!Tror faktiskt det får bli rätt snart för gosh vad jag är trött...

I morgon jobb 730-1600 o sedan blir jag hämtad för o åka o köpa naturgodis, mums!
Över och ut 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0