Have a nice lunch!

Sitter på Hawaii igen o latar mig- tänkte vara ute i god tid för o svara på mail o verkligen kolla igenom facebook...men tja det var rätt tomt på båda fronterna o det mesta var reklam i mailboxen!

Det var ju inte så längesedan jag skrev o det har inte hänt speciellt mycket sedan dess heller.I lördags skrev jag o idag är det tisdag.I söndags var det morsdag o mamma ringde (eftersom jag inte har råd att ringa henne) på morgonen o vi fick pratat en lite stund.Älskar dig mer än något annat men det behöver jag väl inte berätta!?!Hon berättade även att Fanny säger att Malin är i Turkiet o att jag snart ska komma hem till henne igen...då kom tårarna för första gången sen jag kom hit...usch vad jag saknar henne...o mamma o pappa o rickard o fredrik o madde o sandra o linus o linda o alla där hemma...Hua!Nu kom jag på att jag måste skriva ett mail till farmor o farfar också!

Idag är det som sagt tisdag, dagen innan Louise lediga dag, jag haaatar när hon är ledig!Inte alls kul.Men idag är det kul kul i butiken!Varje år så annordnar ett gäng svenskar en Side fest den 1 juni o förra året deltog 83 personer, dom träffas på en restaurang o äter o dricker gott, samtidigt som olika shower pågår på scenen...and guess what?I år är det våran tur att stå för 1 av showerna!!!Vi ska under kanske 30 minuter, får se hur lång tid det tar, visa några av våra kläder!Modeshow people!Jag o Louise ska ha 3 ombyten medans de andra deltagarna ska ha 2- eftersom jag är modell större så ska jag visa en klänning som vi har från xs-xxxl tillsammans med leggins, 1 par ljusa jeans-tshirt-tjocktröja o sen en klänning m nitar o leggins...Kul kul!Sen så finns det något som heter "One pice of Norway" o det mina vänner- det är årets storhet i Norge!Dom är heeelt galna i den medans svenskarna rynkar på näsan o säger fyyy...Jag ska ha en i vinter men för innomhusbruk endast!Normännen o andra sidan, promenerar runt i dom som sina vanliga kläder o bloggare skriver om sina undebara OnePice...Vi hade en kund i butiken som kramade om våran docka med OnePice på sig o började nästa gråta av lycka när hennes mamma var tveksam!O den är inte bara för tjejer- killar använder dom också!


I Norge säljer dom skapelsen för ungefär 2000:-, vi säljer dom för 474 norska kroner...Tror du dom blir överlyckliga? Dessutom har vi även för barn ända ner från stl 86/92...o på barn tycker man att dom passar men på vuxna?!Jag vill iallafall ha en grå. O igår bestämde jag o Louise oss för att hon o jag o Marias lilla dotter Selma ska öppna med att komma ut i varsin OnePice...Svennarna kommer rynka på näsan men det är kul att öppna med o dessutom slipper någon av oss gå ensamna ut först!

Nu ska jag slänga iväg ett mail till farmor o farfar o sedan beställa lunch...Undra vad det blir idag...vet inte vad jag är sugen på...Ali Nazik kebab kanske, men den är bara god på Golden Star beach så jag får vänta med den tills i morgon o gå tidigare hemifrån...kanske också ska gå o kolla vad dom vill ha för klänningen jag spanat in i butiken brevid här...Men men!

På lördag har jag jobbat 12 dagar i streck o det ska bli skönt med dayoff- hoppas bara skatt också får sin!
Ha det så bra där hemma o glöm inte att ringa mig!
00905425526814


Kommentarer
Postat av: Sandra

Uppdatering av modeshow soooon! Please:D

2010-06-01 @ 19:19:11
URL: http://nyblivenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0