KAVIIIIIIIIIIIAAAAAAR MED ÄÄÄÄGGGGG

Sedär ja!Ytterligare en dayoff har bara runnit iväg o klockan är nu 2000 här nere i Side.Jag sitter givetvis på Hawaii o har precis ätit Chicken Nachos o druckit min första cola på 2 veckor...

Dagen har spenderats i turisternas tecken, har med andra ord legat på stranden hela dagen o för att ännu mer bevaka den turistiga sidan av mig har jag givetvis bränt min baksida en del- dock inte lika illa som jag brände min framsida förra dayoffen men ändå så att det känns när jag sitter ner eller om jag lägger ryggen mot ryggstödet…Det blir med andra ord att sova på mage i natt!Första delen av dagen spenderades med en annan tjej som arbetar på hotellet brevid butiken, Tropic, o det var lite småkul att inte behöva vara ensam på stranden men vi är två helt väldigt olika människor så tja jag grät inga floder när hon var tvungen o gå…

I veckan har jag pratat med både Håkan o min Sandra o era samtal gör hela min dag 1000gånger bättre!Gu vad jag saknar mina vänner där hemma, o man tar alltid varandra förgivet men jag märker här nere hur mycket ett litet samtal kan göra.Håkan sa dessutom att hon planerar på att komma hit runt den 10 juli and I can’t wait!!!

Allting går som vanligt här nere, solen skiner o det blir varmare o varmare…Ibland, som igår, åskar det o regnar lite men det är vi bara tacksamma för eftersom luften blir väldigt väldigt frisk efter regnet.Jag o Louise kommer bra överrens o jag trivs sjukt bra i butiken tackvare henne, vi pratar skånska när där inte är några kunder (o även om det är det) o slåss om de skandinaviska gästerna under Russki-hour…Under 20000 så sitter de flesta skandinavierna o äter medans ryssarna o tyskarna är ute o shoppar för att dom redan svullat färdigt på sina All-inclusive-bufféer….Äckligt folk dom där o dom har inte ens vett till att lära sig ”Sorry I dont speak german/russian”….


(efter förra dayoffens solande, mitt lår är nu mera fullt med vattenblåsor...vackert)

Känner ni någon som ska till Side, om inte ni själv ska hit, så be dom ta med kaviar o havreknäckebröd i mängder för det är det jag saknar mest om man ser till maten där hemma…

Skriver som vanligt- ring mig gärna...Nu ska jag gå o köpa chips eller popcorn, en golvmopp o dricka...Sen blir det film hemma  i sängen tills turken slutar jobbar.
Keep rocking


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0