My house is now a home

I förrgår, söndags, så väcktes jag av att en motorcykel dånade utanför fönstret o jag tänkte väl att det var grannen som kom hem o tänkte inte mer på det förrän det plingade på dörren.Jag hade haft linser i dagen innan o då har jag alltid lite ont i ögonen dagen efter så halvblind o i bara tjocktröja (som jag drog på mig på väg till dörren) o trosor öppnade jag dörren o där stod min skatt...Han hade sovit på sitt personalboende under natten eftersom han väntat på en check in tills klockan 0400 på morgonen...

-Öh hej?!
-Hej, vad gör du?
-Öh Im sleeping, vad gör du?
-Nothing, Im free today can we sleep litlebit?
-Öh tamam...

En sjukt trevlig överraskning sådär på morgonen men samtidigt blev jag lite sur för att han inte skickat ett sms eller ringt dagen innan o berättat att han skulle vara ledig så att jag hade kunnat byta dag o varit ledig hela dagen med honom istället...Vi sov tills klockan 1300 o sedan åkte vi in till Manavgat o *trumpet fanfar*.....köpte kyl/frys, tvättmaskin, spis, stolar o ett bord...Finally!Jag kände mig som en hemmafru när jag nästa började gråta av lycka när gubben kopplade in tvättmaskinen.Tack Maria för att jag fick komma senare så att vi han få klart allt!

Efter vi bestämt oss o förhandlat klart priserna så tog vi oss en döner o ayran (ayran=dricka av youghurt, vatten o salt) o sedan begav vi oss till SaliPazari vilket man kan förklara som Ullared typ...Fast givetvis mycket mycket billigare!Där köptes det knivar, stekpanna, kastrull, durkslag, skärbräda, muggar, tallrikar,skålar, diskställ, besticklåda, tvättmedel, sköljmedel, diskmedel, diskborste, en vaxduk, ett set med slevar stekspadar,klädnypor...Just nu vet jag inte om det var allt eller om jag glömt något- men allting gick på 500 kr o det gillar vi! Får ta en trip tillbaks nästa gång han är ledig för dom hade bara 2 tallrikar av den sorten vi ville ha o dom köpte vi men det skulle komma in flera under veckan...

Efter Sali kom dom hem o fixade allt hemma hos oss o sedan vid 1800 gick jag till jobbet...Men jag stannade inte länge för att jag hade svårt att andas o ibland bara svartnade det för ögonen o jag började hyperventilera...Det jag ätit precis när jag kom till jobbet spydde jag upp o tårarna bara rann utan att jag kände någon större anledning till att gråta...Några tårar rann för att jag var rädd över vad som hände men annars kan jag verkligen inte känna att "jag är ledsen för att..",jag hade ju haft en toppen dag tillsammans med skatt o det fanns verkligen ingen anledning till att gråta!

Maria sa åt mig att ta mig hem o skatt kom o hämtade mig o vi åkte till sjukhuset eftersom det är 3 gången jag spyr på några veckor...Det fanns ingeting ovanligt hos mig men doktorn frågade om jag kände mig stressad eller upprörd över något o det stämmer ju till viss del o då trodde läkaren att det helt sonika vart en ångest-attack o att jag spydde just då berodde bara på att kroppen sa ifrån...De andra gångerna jag spytt kunde han inte prata om eftersom jag inte varit hos honom då utan först nu...Men inga magsår eller liknande, väderna såg bra ut men han tycker jag kan äta en frukt eller dricka en kopp äpple tee för o få i mig lite socker minst 2 gånger om dagen...O att jag skulle se till o omge mig av personer som får mig att må bra o som inte själva mår dåligt eller drar ner mig...öh?Okej.

Efter sjukhuset blev det en sväng till Vera för o fylla upp kylen, men det är extremt dyrt där så det blev bara lite grönsaker, frukt, ägg o youghurt...Får ta mig till A101 någon dag istället...

Kan ju dessutom berätta att tvättmaskinen i går vägrade öppna sig, dörren måste man trycka på en knapp på för att den ska öppna men det fungerade inte- skatt sa att jag inte låtit den gå klart så jag startade om den o lät den gå under hela går dagens jobb osv o när jag kom hem vid 0100tiden så fungerade det fortfarande inte att öppna den...I morses skulle jag starta om den på annat gradantal för o se om det var därför den inte vill öppna sig, o då startade den inte ens...Maskinen är inte helt ny men heller inte stenåldrig så detta gör mig galen!Tur som fan att gubben vi köpte den av gav oss 6 månaders garanti på den men frågan är när vi ska ha tid o fixa den nu när vi väl har fått tid att ens få hem den...det ligger ju tvätt i som kommer att mögla om det ligger där för länge...Blir galen!

Midsommar var förresten mysig, det spöregnade ju dock här- åskade o blixtrade som fan men när vi slutat jobba så hade det blåst bort o vi tog på oss våra klackisar o gick till Stones där vi drack någon drink- det var inte direkt party party men kul o göra något ungdomligt o inte bara sova,jobba o sova...haha!Får bli flera utgångar i nästa månad när min Håkan kommer hit!Bokat o klart den 25 juli-8 agusti (tror jag vi sa va?!) o givetvis är hon mer än välkommen!Helt sjukt kul.O att hon stannar 2 veckor gör det ännu bättre eftersom jag jobbar men då har vi ändå tid att umgås!KALAS!

Nu ska jag lägga upp lite bilder här på bloggen o sen ska jag hem o laga lunch o se fall maskinen har bestämt sig för att starta!Jag lämnade den på så den kunde stå o arbeta sig i gång...Insallah!'
(Dom har dessutom flyttat på hunden som förr var på baksidan av huset till framsidan av huset så nu måste jag gå förbi den- även om den är fastkedjad så skiter jag redan på mig av nervositet)


Kommentarer
Postat av: HÅKAN!

haha fantastiskt Malin att ni äntligen fått lite saker!!!! jag fick lite ångest här henna över att du inte hade nån kyl! Lyssna på doktorn och omge dig bara med trevliga personer som inte mår psykiskt dåligt hjärtat ;) Jag är faktiskt lite orolig för dig, du kan inte hålla på att spy så där?! jag tror på doktorn också att det är spänningar - säger dr håkan from schweden. Jag längtar tills jag kommer ner (= låter mums med en drink eller två och high-heals! puss puss vi hörs snart!!

2010-07-01 @ 15:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0