Olive bar

Sitter på Olive bar o lånar deras internet idag då Hawaii's inte fungerade!

Idag är det torsdag, dagen efter Louise lediga dag o dagen innan midsommar...Igår drog värsta ovädret in över oss o det blåste full storm o regnade o åskade!Det blåste så mycket att vi trodde att våra markiser på butiken skulle blåsa iväg o utanför butiken blev det stora vattensamlingar som jag fick springa igenom för o vara social med de stackars gäster som var inne på andra sidan av butiken.Skorna var ingen ide o ha på sig för dom skulle bara bli förstörda av vattnet, om inget annat blev dom förstora, så barfota o pisseblöt frös jag som en hund eftersom temperaturen skönk från kanske 30 grader ner till 19 på bara en kvart typ...

För er som undrar så har jag fortfarande inga möbler i min lägenhet, för att skatt fortfarande inte har haft en ledig dag eller ens några lediga timmar att åka o prata med det nya stället vi ska köpa sakerna ifrån...Nu sa han igår kväll att han skulle prata med idiot-restaurang-chefen o be om en ledig dag på lördag men jag vågar inte hoppas på något.

Nu såg jag precis att det nybyggda huset mitt emot baren här har lediga lägenheter o jag vet inte om jag ska våga fråga skatt om vi ska kolla med dom vad dom vill ha i hyra, våran lägenhet är det inget fel på egentligen men vi har som sagt fortfarande inga möbler o om vi ändå ska satsa på lägenheten så kan vi kanske satsa på en lite mer vintertrygg lägenhet...Men hur frågar man det utan att låta otacksam för den lägenhet han har fixat åt oss innan?Skrev av numret iallafall o sen får jag se hur jag närmar mig honom med förslaget...Det blir dessutom lättare för mig att ta taxi hem de kvällar han inte kan hämta mig eftersom jag just nu inte har en aning om vart jag bor...Det lät lite mysko men givetvis vet jag VAR jag bor men inte hur jag ska säga till en taxichaufför var jag bor...

I morgon firar vi midsommar här i Side med att först ha midsommarlunch hemma hos Louise, som vi ska planera sen på jobbet, o sedan jobb som vanligt o efter jobbet byter vi uniformen mot partyklackarna o beger oss till Stones för första gången i år!Bilder kommer förhoppningsvis på lördag.Om jag orkar ta mig till internet.


Var ju på bröllop i lördags!


Bra att ha kamera när man inte har helkropps-spegel
Live-picture-uppdatering (för o kolla om bilderna lagrades efter att bilder jag tagit inte funnits kvar på kameran)

Saknar o tänker på er där hemma massor!
Ring gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0