As long as u love me

Sitter hemma hos min kära arbetskompis/vän Louise o lånar hennes dator litegrann medans hon mejkar sig vacker...jag menar vackrare!

Allting går bra här nere, jag har arbetat fullt ut sedan i tisdags o jag hoppas att dom är nöjda med att dom anställde mig, för jag är verkligen nöjd med jobbet!Det är visserligen långa dagar, jag trodde 16-00 inte skulle kännas så långt men vi står ju upp hela tiden o inga 30 minuters rast här inte så det kan bli rätt segt emellanåt!Men det löser jag o Lojsan med dans o skratt o skånsk-dialekt-pratande...Alltid händer det något som vi kan prata om eller skratta åt så det är bra!

Min första dag sålde jag varor för 2 000 kronor vilket jag tycker är helt okej för att vara min första, men den lyckan verkade inte hålla i sig allt för länge eftersom jag då hade turen att få 2 olika familjer som var där för o handla o de övriga dagarna har jag bara råkat ut för enstaka kunder som är där o kikar o köpt typ en klänning eller 3 paket kalsonger...Jaja det ger väl med sig- har ju aldrig jobbat i butik förut heller o inte är det som en vanligt butik där man låter kunderna gå själva utan man ska ju ändå vara liiite på o hjälpa till osv...

På lägenhetsfronten har det inte hänt så mycket, snarare ingenting, o jag står fortfarande utan kylskåp o matbord o spis osv...Nästa lördag har både jag o skatt våran första dayoff (LEDIG PÅ LÖRDAGAR!!!) o då ska vi greja o fixa...Insallah!Hoppas ingenting kommer upp eller att bossen inte ger han sin lediga dag som han kan göra ibland så tja man kanske inte ska hoppas allt för mycket...men ett kyyylskåp snälla!

På kvällarna slutar jag o Louise 0000- dock brukar vi packa ihop alla kläder vi öppnat under kvällen o det tar sin lilla tid, så vid 0030 köper vi oss varsin choklad o sätter oss på muren vid den fina nya strandpromenaden o tittar på folk o pratar om allt...Oftast sitter vi där tills dom dra igen butiken vid 0100 o sen promenerar jag med dom upp till Moda Show där skatt väntar o så går vi hem tillsammans- det funkar ju nu när hans säsong inte riktigt är igång o gästerna inte är lika galna som dom kan bli under högsäsongen!Senare tror jag att jag går o sätter mig på Cihan o väntar på han där- allt för o slippa gå själv hem!

Jag vill ha besök här nere- så kan du inte komma själv så säg åt alla som du känner att åka till Side!Kaviar, marabou, knäckebröd o makrill i tomatsås står högst på listan...

Nu ska jag svara på lite mail o sedan vara social,o äta, med Lojsan innan vi går till jobbet.
Glöm inte att ringa!

Keep rocking


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej, glad jag blir att äntligen få läsa ett nytt inlägg:) Skönt att allt känns bra o jag håller tummarna för kylskåp och att ni kommer kunna vara lediga! Imorgon är det studentbal för min syster o morsdag:) Har firat mamma idag! MISS YOU!!! Ringer snart! Puss

2010-05-29 @ 22:29:03
URL: http://nyblivenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0