Watching in slowmotion...

Sitter o pustar ut efter en rusching lördagsförmiddag!Helt galet vad jag varit igång.

Började med att ta ur mina sängkläder o hänga ut alla mina kuddar o täcket på balkongen o slängde i sängklderna i maskinen.Åt frukost o läste GT i min ensamhet, mamma jobbar o pappa spelar golf.Lillebror satt i vardagsrummet o glodde på något tönt program.Sedan började jag damma köket,badrummet,hallen o tillsist vardagsrummet,slängde sängkläderna i torktummlarn o i med första mörka tvätten.Parade ihop bästa kompisarna WC-Duck o Toastolen o dammsög hela nedervåningen.Tvättade av Findus matskåls-underlägg...O sedan förstörde jag WC-Duck's o Toastolens dejt med toaborsten...Tvättade alla golv på nedervåningen o sedan tog jag mig 20 minuter pause för att golven skulle torka...

Sedan städade jag övervåningen, dammsög bakom min säng o även min bäddmadrass o på själva madrassen.Hoppade in i duschen o lillebror åkte o köpte lunch på Korvan...fy fan va gött!Hängde tvätten o stoppade i maskin nr2...Sedan tog jag tag i nästa projekt- mangla mina o skatts nya lakan som jag tvättat här hemma eftersom dom innehåller sjuukt mycket stärkelse o det är INTE hälsosamt att sova i nya otvättade lakan...kli kli på hela kroppen.Men jag vill ju att dom ska vara så platta som möjligt vid packingen så jag fick leta fram mangeln under alla kläder som mamma o lillebror har där på...Fy fan va damm!Dammade där med.Mangeln tog inte så tjocka paket som det blev när jag vek ihop lakanen för att dom skulle gå in på breden.Vek ihop alla kläder igen o la dom i snyggare högar uppe på mangeln, begravde han igen.

Dags för projekt nr2 som bestod av att sätta fast vaxduk i botten på smutskläder-korgarna...Mamma o jag var på IKEA här om dagen o införskaffade mamma 2 platslådor till alla trosor/bh som hon har hängandes på tvättlinan (jo hon har en garderob för det men hon har så mycket att det inte får plats!)...Men så kom vi på att det är rätt ofrächt att slänga kläder i korgen ovanför o så ramlar smuts o äckel ner på mammas rena underkläder i korgen nedanför (trådbacks-system)...Det löste jag med 2 bitar vaxduk o plast-strippor (?heter det verkligen så!?)...NU är jag färdig.Jag tänkte göra salladen, men jag orkar inte.O så ringde pappa o tyckte jag skulle åka med o handla när han kommit hem från golfbanan...O herre min gud.Dessutom måste jag ta in allt som hänger på balkongen.Och hänga tvätten.

Trevlig helg!
Keep rocking


Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

Låter ungefär som en dag i mitt liv, men släng in en hyper-unge ;)

2010-05-04 @ 07:03:26
URL: http://jamilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0