Oh yes!

Sitter återigen på Olive bar o använder mig av deras internet- idag kännde jag mig dock tvingad att köpa en cola av dom som tack för lånet!

Veysel har som ni kanske vet slutat jobba- 7e november åkte dom sista gästerna hem o sedan dess har vi umgåtts som aldrig förr!Fy va mysigt det är o vara tillsammans.Här om dagen åkte vi till Manavgat på morgonen o gick o strosade i affärer över hela staden, skatt köpte sig ett par nya skor han också ("Convers") o sedan blev det ett par frukstansvärt snygga jeans för hans del o en långärmad tshirt till mig.Vi gick på kaffé o tog en cay (te) o senare döner på det nuvarande bästa döner haket i Manavgat!Gott.

När vi satt o åt så bestämde vi oss för att avsluta den kalasdag med bio!Det var lite synd att det inte fanns text på filmen för då hade jag kunnat hänga med bättre än vad som gick nu men när den kommer på DVD ska vi köpa den så att jag kan se med text o så att jag kan visa alla där hemma denna filmen för den var otroligt bra!Det som sägs i filmen är av betydelse!Veysel är helt tagen av filmen o säger att jag verkligen MÅSTE vissa folket där hemma denna filmen så dom kan få en inblick i hur han fungerar o kanske att synen på muslimer kan ändras om folk ser på denna filmen.Det var hur som haver en sjuukt bra film- New York's fem minareter heter den direkt översatt från Turkiska (New York'ta bes minare) o kommer den i Sverige (ytterst tveksamt!) så se den!


Turkfrukost + ovälkommen gäst

Idag har vi fixat mitt visum för 1 månad, så nu slipper jag iallafall gå o tänka på det.Visumet jag har nu går ut den 14/11 o innan dess har jag inte åkt här ifrån.Idag kostade visumet totalt m pappret från "change office" 88 lira...ca 440 svenska kronor...Lite dyrt m tanke på att det bara var för 1 månad men jag är glad ändå att jag fortfarande hade bilder kvar från förra visumet och att jag dessutom har den "blåa boken" (visumboken).Dock såg Skatt att detta är sista visumet som får plats i den så nästa gång blir det till att behöva betala för en ny blå bok- iinte billigt!


Veysels pappa,mamma,lillebror o Veysel i grön jacka.
Pappa,mamma,halvsyster,lillasyster i knäet,lillebror m geväret o Veysel m guran
Veysel m smajlet,storebror,lillebror o storebror

I morgon eftermiddag åker vi till Burdur (skatts hemstad) o stannar i någon vecka eller två- lite oklart eftersom vi måste få reda på armén skiten...Men det kommer no dröja ett tag igen innan jag skriver eftersom dom inte har internet i huset!Nu börjar det bli för kallt här så jag ska gå hem o invänta skatt som är på sjukhuset (för läkarkontroll av armen) o sedan ska vi äta tacos när han kommer hem!

So long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0