Tråkigast AB

Har absolut inget kul att rappotera om!Sitter på Chian med strumpbyxor,strumpor,jeans (givetvis),linne,långärmad tshirt,scarf o tjock Adidas jacka o fryser så jag skakar....Termometern visade 14.3 när jag promenerade hit o nu lär det väl vara nere på 12 säkerligen...Brr!

Idag åkte jag o Skatt in till Manavgat innan hans jobb började o införskaffade mig ett par svarta "Convers".Jag blev glad när jag såg att märket inte fanns på skorna för det har en tendens till att se väldigt fejkat ut...men när jag sedan kom hem o skulle prova skorna så såg jag att märket visst fanns...på ena skon...Men det var lätt som en plätt att dra bort så nu står det bara All Star baktill på dojjan...Behövde verkligen ett par skor!Köpte som bekant ett par svarta Pumaballerina när jag fortfarande jobbade o dom luktade värre än en turkmans fötter så dom fick slängas!(Syntetskinn+barfota+högsommarvärme=dålig kombination!)O när jag slängt dom insåg jag att jag endast har mina korta gummistövlar från Treton som la familja släpade med sig nu när dom var här, eller mina tunna tyg espandrillos...Så det fick bli att punga ut 125 kr på ett par "Convers".

Hem från Manavgat-bytte jag om till bikini(!) o blev skjutsad till playan där jag intog ryggläge o blev liggandes till tre-tiden.Promenad hem där tomatsoppa m makrooner o youghurt stod på menyn...Även golvet blev städat o sedan drog jag på mig vinterkläderna o trotsade isvindarna upp till Chian där jag har suttit sen ett bra tag!Väntar som ni förstår på min prins.Han slutar tidigast 2300...o nu är klockan 2256 i detta landet...HOPPAS det inte sitter några odrägliga fullekajjor i baren som gör att han inte kan sluta tidigt.

Natten mellan 6e-7e november åker dom sista gästerna från hotellet o sen ska han fixa ordning stolarna som vanligt (dom målar dom med något slags insekts dödande grejs) o några dagar efter det beger vi oss till hans hemstad Burdur för o fira bayram o umgås med hans familj som han inte träffat på 8 månader.

Nu ska jag dra igen dragkedjan på jackan, beställa in en kopp cay o ta fram min bok som jag smart nog la ner i väskan!Scrolla ner till tidigare inlägg o kolla in mina blandade bilder-vissa intressanta andra inte!
.Brr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0