Hösten är här!

Sitter återigen på Troppan o koser meg veldigt här i schyggen!Okej jag ska sluta försöka skriva på norska.Det faktiskt lite små "kallt" här i skrivande stund- inte kallt i den bemärkelsen att jag fryser utan i den bemärkelsen att jag njuuter av att inte svettas!En helt underbar feeling- you should try it!Dock är kvällarna riktigt kalla alla redan, speciellt vid butiken då det blåser in från havet men när det är 21.5 grader klockan 01.00 o jag sitter i jeans o tjocktjocktröja så kan jag lova att det är kallt!Kvälls vindarna är iallafall iskalla för en inföding som jag.



Här nere rullar allting på i faslig fart!Det är redan den 4 oktober, vilket betyder att det är bara några enstaka få dagar kvar på säsongen 2010!Hualigen.Men det betyder också att det bara är 11 dagar kvar tills jag fyller år.Yay!
Dessutom, 4 oktober idag, 7 oktober på torsdag- o 7 oktober betyder att mammsi/pappsi/Freddi kommer hit!Bästa någonsin, helt klart...Jag längtar ihjäl mig efter en björnkram från min pappsi...bättre kramar finns inte.Synd bara att deras vecka här kommer gå så fort, för det gör alla veckor- men det ska jag inte tänka på nu innan dom ens kommit hit.Dessutom, när jag ändå håller på o grinar, så är det lite synd att dom åker hem natten 13e-14e då jag fyller år 15e...see my point?Men som sagt- bara att dom ens kommer hit får mitt humör att skjuta i höjden!Älskar er.

Många där hemma undrar om o när jag kommer hem o sanningen är väl egentligen att jag inte vet 100% vad som sker.Den 12/11 ska min skatt till militärsjukhuset för o få reda på om han måste (peppar peppar ta i trä!!!) göra lumpen i år.Normalt gör man militärtjänsten när man är 19-20 men då hans olycka inträffade när han var 20 o massakerade hans arm gjorde olyckan det omöjligt för honom att åka in.O i 5 års tid har han fortfarande haft besvär med armen, o först nu i vintras fick han ordning (efter 2 operationer) på armen.Under säsongen har han klagat på värk o han har haft svårt att böja ut armen ordentligt vilket egentligen borde betyda att nej- han behöver inte göra lumpen...Men man vet aldrig. Lumpen jag skriver om är inte i närheten av Sveriges varition på lumpen- det här är på riktigt...man övar inte på att springa 5 mil med tung ryggsäck- man är uppe i bergen o försvarar sin landsgräns...oftast är det "ofarliga" uppdrag men det händer givetvis hemskheter där uppe med!Om det nu blir så att han kallas in (vilket alla vi som tror på gud ska be för att han inte gör...erm) så åker jag givetvis hem.Det blir 15 månader han är borta o jag beeer varje dag att han ska slippa...Men behöver han inte åka in, HOPPAS, så stannar jag kvar.Där är sanningen.

Dock önskar jag mig pengar i julklapp så jag kan få flyga hem över julveckorna.Ingeting annat än en flygbiljett tur/retur.Billigt o bra!

Nu ska jag läsa mer om alla där hemma som bakar, äter eller köper kanelbullar o sen ska jag äta mina medtagna knäckebröd (kaviarn ligger i kylen på marketen) o njuta av mina nyinköpta svarta Pumaballerinas!

Tjingtjong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0