Kallt kallare kallast...Men erm-ingen snö!

Fick världens chock när mamma sa att det snöar hemma i Göteborg!Visst har jag hört att snöväder är på G men att det tagit sig in över lilla Lindome kom ändå lite plötsligt!Kul för er där hemma.

Här nere snöar det dock inte- vi har haft några dagar (läs många dagar) med halvkasst väder (läs kanonväder!) med moln o regn om vart annat...O inte klagar jag!Efter ytterligare en sommar med 50 grader i skuggan som varmast så gör det mig inte så otroligt mycket om det kommer regn några dagar här o där.Dessutom gör regnet att min skatt får börja senare om dagarna då dom inte behöver hålla på att slänga ut alla solstolar vid poolområdet o sånna mornar gillar vi!Här om natten så skulle han åka till sin prinsessa men det började stöörtregna o han återvände hem där vi tände ljus o låg omslingrandes i soffan o pratade massor medans regnet ööste ner utanför fönstret,morgonen där på så vaknade vi vid 0900 o han duschade o gjorde iordning sig låångsamt- sen frågade han lite sött om vi inte kunde äta frukost tillsammans-det gjorde vi!Återigen med levande ljus.Det ända negativia är väl egentligen att man blir inring till jobbet tidigare o att man då inte kan ligga o sova till klockan 1400 på eftermiddagarna längre- det som var så sköönt!Men om jag ska vara ärlig är det lika skönt att få dagsrutiner med.

På tal om dagsrutiner-jag glömde ju att skriva i mina förra inlägg att världes sötaste Jessica har fått en liten prinsessa!Den 10-10-10 klockan 15.00 kom lill Selma till världen på ett sjukhus i Alanya o på söndag ska jag (peppar peppar ta i trä!) åka o krama om dom alla 4!Grattiskramar skickar jag iallafall massor trotts lite försenat (har ju självklart skickat sms o pratats vid på telefonen redan så tro inte jag är någon dålig vän!)Ska också äntligen få till en dejt med Linnea som lämnat mig ensam här i Side för att jobba på kontoret i Alanya o det ska bli kul eftersom vi inte setts på 2-3 månader...hjälp!

Säsongen börjar verkligen lida mot sitt slut, i butiken är det nästan bara tyskar o tja- min tyska är ju enorm så jag känner att jag verkligen är på rätt plats!Not.Kan ich helpfen?Neeei ich kooken....okej...Danke schööön.SITIRI GITT!Är så jävla trött på dom fula fisförnäma tyskarna att jag kräks- dom har inte ens vett till att lära sig säga NO THANK YOU...Utan tar förgivet att jo- alla andra i hela världen kan prata tyska.Men serrö det kan vi inte.Vi är glada för de skandinavier som droppar in lite då och då o idag när Marias vän Malin kom till butiken med hennes söta son Khaan (stavning?) så gjorde vi vågen i butiken...

Nu ska jag lägga upp bilder här på bloggen o sedan ska jag nog ringa min prinskorv o se när han tänker sluta idag-sitter på Cihan o har precis ätit kycklingsoppa- gick hem från jobbet idag (okej jag fick skjuts!)...kom hem o stensomnade på soffan o sov till klockan 2200 då jag vaknade av hunger...kände mig bättre, peppar peppar är jag inte ens tätt i näsan längre- o tog taxi till Cihan för o uppdatera mitt liv lite grann- det verkar som ni mår bra där hemma men jag önskar ni ringde mig oftare!


Födelsedagspresent från habibi<3


Ett bus från mig o min prins som äter "svensk"frulle en regning morgon


Värdelns bästa uppfinning-ONE PICE!
Mamma- dethär är MYCKET MYROR (ute på balkongen har dom byggt sin bo i min vägg-mysigt!)
Leverens från Svedala<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0