SKÅL!

Min efterlängtade, omtalade skål!Äntligen är du min.

Åkte till FreePort här om dagen för att införskaffa den go-bit...hade sett i tidningen att den endast skulle kosta 99:- på Iitala butiken där...FEL!99:- var för dem små, i färg...aj aj...Malin bet i det sura äpplet och köpte en äkta Marimekko Iitala sockerskål (legendarisk!!!) stor model för 270:-...Fy va arg jag vart.

Vi gick vidare till H E M M A som ligger där på FreePort med...Där har dem, en EXAKT likadan skål...Förutom klistermärket där det står iitala nere på foten...för? 89:-...Skämtet. Samma storlek och allt...Jag gick tillbaka till iitala-butiken och drog en rövare, om att jag ringt min bror för att säga att jag köpt skålen till mamma och då säger han att men neeejsch jag köpte en igår, och lämnade tillbaka den- fick 270:- i handen och gick tillbaka till H E M M A...89:- och jag är nöjd nöjdare nöjdast!

Så här fint blidde det.



Igår efter jobbet plockade vi fram alla 300 tomtar mamma vill ha framme och det tog timmar. Var helt slut efter att dessutom ha jobbat. Gud vilken pärs!Men nu är det gjort.Sen skall nissarna bara ner i lådorna igen...yepp! Idag efter jobbet kom min finaste finaste Kristina hit och käkade middag med oss, sedan pysslade vi apelsin-nejlikor och pepparkaks-crunch.

I morgon, torsdag, går jag på min 9e arbetsdag utav 13 på raken och gör det med bravur! Jag kör 1430-2300 (vi har extra öppet denna veckan innan jul!)...Den 26/12 är jag ledig och jag bestämde mig idag för att stryka mig på schemat. Annars blir det lite väl mycket jobb.

Nu skall jag ringa finast
Ha en fin da'n före da'n före doppareda'n i morgon
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0