Söndagens shopping i efterskott!

Köpte väääärldens finaste tunika på Tara i söndags när jag och mamma, pappa och Fredrik befann oss på Kungsmässan.Köpte också en fräään tröja på GinaTricot som jag faktiskt tycker börjar skärpa till sig med sin kvalité och modeller!Hejjahejja! Vi sprang även på kusinerna Maria och Annika som sprungit på varandra tidigare och stannat för att äta lunch med varandra...spontan och rolig släktträff sådär...2 av dem bästa kusinerna iallafall...så det är alltid kul att träffa dem!


(1&2. Tara tunikan. 3.Gina tröjan)

Men idag vart jag barnvakt hela dagen åt min sessa!Gosh vad mysigt.Vi började som sagt dagen men att måla naglarna, varannan gul varannan lila...innan frukost.Det är sånt vi tjejer gör. Senare åkte vi till ÖB och Kungsmässan och när vi kom hem gjorde vi en önskelista till Tomten och tog en 40 minuters promenix i kylan...BRRR va kallt det vart!Dessutom har det ju faktiskt "snöat" här inatt!WOW...100 flingor låg på marken och gjorde mig till 5 år igen när jag drog upp persienerna...

Mamma Linda kom och skrik och tandagnissel blev det!Herregud vad hon inte vill gå här ifrån!Men joo jag skulle ju iväg, Gittan med...och Rickard (min bästa bror som var här med kanelbullar o fikade) skulle också iväg...Men Findus då?! (våran katt!) Han skall väl vara hemma här? Erm...ja jo...Så du vill hellre stanna hos våran katt än gå hem med mamma? Hemgång blev det.

Vi stack till Ica, lämnade in V julklappar till postTomten och jag kirrade gymkort på SportLife express i Gbgområdet...Skulle köpt ett 10-klippkort men det kostar 450:- och min sjukgymnast vill att jag skall gå till gymmet 4 ggr i veckan (!) för att träna upp mina extreeemt otränade ryggmuskler vilket kräver mer än 1 10-klippkort...det blev ett bronskort där jag endast får träna gym 199:- i månaden/ 12månader som jag när jag åker skriver över på pappi...Najsnajs. Nu skall här tränas. Fick 3 övningar som jag skall köra 4ggr tills 14/12, då får jag nya övningar osv osv...Sjukt dyrt att gå till sjukgymnasten dock...80:-/ gång...hoppas jag får frikort snabbt!Kanske borde ringa och kolla upp det...

Nu skall jag ner o dricka te för min jobbiga hosta och i morgon ställer MalinCeciliaPettersson klockan för att gå till gymmet med pensionärerna! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0