Städa städa varje fredag...

..och så varje juuuuuul för det tycker jag är kul!



För några dagar sedan, kanske 1 vecka eller 2, upptäckte jag att min fina fina orkidé har fått nya skott!Dels som ni ser på sista bilden, en helt ny kvist har vuxit fram ifrån "den gamla" med 4 nya fina knoppar, dessutom har 1 större litet,nytt, blad tittar fram längst ned blad vuxenbladen samt den gröna armen som skjuter upp ur jorden. Blir man glad av sånt eller vad? Haha. Tanten i mig tittar fram!Men det är kul att man lyckats att hålla den vid liv...men säkerligen för att jag skrev detta här så dör den inom kort :D

Sen nu när jag städade, o då menar jag städade- när dammsög du tex din bäddmadrass senast?- så hittade jag ett bäddset jag ficka av min farmor o farfar i julklapp för massa år sedan men jag har inte riktigt tyckt om det...men jag tänkte ge det en chans...måste bara tvätta det jag hade innan o slänga in i torkis för att kunna tvätta upp detta...ni vet väl att sängkläder, nya, innehåller kemikalier?TVÄTTA FÖRST!


(Vad tycker ni?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0