Brr

0713 ringde Maxi o 0817 tog jag el pendel till jobbet- kanoners!Det blev några timmar, 6 sådana för o vara
helt korrekt (-rast givetvis)- synd att det inte vara "OBtimmar" men jag tar vilka timmar som helst!Nästan iaf :D



Nu sitter jag o planerar in mera jobb, har nämligen skrivit till VikariePoolen att jag vill börja för dom igen o ska kombinera det med Maxi då jag som ni vet har gått lör-ons utan jobb o det förlorar jag mycket på!Dels för att jag inte tjänar några pengar de dagarna givietvis men också för att när jag då är "ledig" (jag kallar det arbetslös) så vill jag ju hitta på saker, åka in till Göteborg eller ta en sväng till Kungsmässan- o det kostar ju pengar jämt!Jag vet att man inte MÅSTE göra det men jag är ingen människa som bara kan gå hemma 5 dagar i rad- hade blivit skvattgalen!!!I vilket fall som helst- jag har nu fått 3 (!!!) dagar på ena KalasDagiset som jag var på förra vintern, o det är ju kanon- jag skrev till 2 fröknar (som vill kallas för pedagoger) i tisdags tror jag, o idag ringde dom o bokade upp mig :D Älskart!O jag har ju mest tänkt att använda min dagis-anställning för att hjälpa dom på KalasDagiset och på SuperDagiset så det var ju verkligen kanon att jag fick tider för dom!Måste nu bara prata med min kassachef på Maxi o förklara dagsläget- men jag kommer ändå prioritera Maxi då OB är något som jag älskar :D Och dessutom är det, i smyyyg, roligare att jobba på Maxi- eftersom jag jobbat mycket på dagis innan!

Men jag kan säga till alla er där ute som söker jobb- kolla med era kommuner om dom har vikarie-enheter (det har dom flesta) och skriv upp er!Det är inte dream-jobbet men det är pengar istället för att bara gå hemma, o eftersom du är vikarie så får du aldrig något riktigt ansvar (om du inte blir fast på ett o samma) o ibland kan det vara riktigt skönt det med!Dessutom om du tycker om kids så är det ett toppenjobb!Jag är ju dock en person som tycker om att få ta ansvar o hålla koll, så därför tycker jag det vart riktigt bra när jag mest fick vara på Kalas- och Superdagisen där jag fick "ansvar" i form av öppningar/stängningar, egen nyckel och fick vara med att bestämma vad som skulle hända på avdelningarna osv.

Nu blir det nog snart dinner, det luktar så, och sedan vet jag inte om jag får gå själv eller om mammsi orkar med mig ut på en runda.
Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0