Kan inte du bara vara tyst?

En helg har redan gått- o jag vill citera min älskade Amanda Malm "Men nu är det ju januari o då är det ju typ april"...Ett försök i att göra mig glad en vinter hemma i Sverige <3 Vill att tiden ska gå så fort som möjligt så jag får svar på alla frågor!

I fredags o lördags blidde det jobb, o efter jobbet 1800 sprang jag på en isig parkering o trottoar till pendeln o var inne i Göteborg tidigt nog för att hinna med 1917 till Alingsås- stod på perrongen redo att åka o helt plötsligt när jag vänder mig för o kolla på tavlan om tåget är sent eller något liknande så finns det inte med!Snacka om att jag, o alla andra resenärer, blev förvånad när det istället för 1917 stod 1947- vad hände med vårat tåg?Ingen utropning eller annonsering någonstans.Dock gick jag in i läste på en detalj-tavla o där stod det att tåget FRÅN Alingsås 1912 beräknades ankomma 1942, vilket kan vara en förklaring för 1912 brukar vara det vändande tåget som går 1917- men dom kunde väl ändå medelat att 1917 var inställt?Eller begär jag för mycket nu?Jävla Västtrafik!Skulle ha varit i Alingsås 1952 men kom fram 2045 eller liknande- TACK!

Väl hemma hos min älskade Sandra blev det taco o ett glas rött.Plutten ville inte somna med pappa första rundan, så Sandra gick upp för att försöka- men nej det gick inte det heller så tillslut lämnade Sandra honom i sin säng men det dröjde inte länge för än vi hörde små fötter springa på övervåningen o pappsen fick snällt gå upp igen o kanske 15 minuter senare sov grisen!Allt för sent -men bättre sent än aldrig!Vi 0100 deckade vi andra 3 lite större grisarna i säng med o vaknade i morses vid 0900 (ja jag vet ju inte hur länge Linus vart vaken o väckt mamma o pappa men jag hörde honom först då- eller för andra gången först då...erm?)

Sedan blev det frulle,Memil i Lönneberga o lite lek med bilarna.Det var mysigt att få vara hos dom igen efter så lång tid o oj vilket fin garage som stod utanför dörren!Jesus.O badrummet där nere var också väldans fint- snacka om att viljan att flytta hemifrån blev större!1520 tog jag bussen till Alingsås, 1603 skulle tåget avgå o det gjorde det på pricken!Imponerad.1642 skulle vi ankomma till Göteborg- 1639 meddelar en förvånad lokförare att "Mina damer o herrar vi ankommer nu, 3 minuter för tidigt, till Göteborg- alltså vi ankommer nu 3 minuter tidigt till Göteborg Central som är tågets slutsstation"...Alla blev förvånade o skrattade åt lokförarens förvånade röst- det var nog första gången på denna vintern som tåget var för tidigt!Amazing.Hann då såklart med 1947 till Kungsbacka- som även den avgick i tid!Heeelt otroligt.

Ikväll har det blivit telefonsamtal med Angelica <3 o Therese med <3- har hunnit genomföra "utbildningen" jobbet bett om, mailat vikariepoolen samt en gäst/kund från butiken i sommras som var helt wonderfull!Dessutom har jag letat reda på nummer till tandläkaren (har infektion i tandköttet igen!) o ska ställa klockan för att få en tid dit i morgon...När jag pratade med Angelica blev jag uppringd av min kärlek o han har sagt att när han ringer ifrån ett speciellt nr så kan jag ringa honom på det- men han vill helst att jag ska svara först för att han ska veta om han ska stå kvar vid telefonen eller inte- men eftersom jag pratade med Jelica så kunde jag ju inte svara men jag chansade o ringde upp ändå- någon annan svarade...

-Efendim (ursäkta?)
-Ehh iyi aksamlar V.... varmi? (Ehh go kväll är V där?)
-Hmm kim? (Hmm vem?)
-Ehh V....
-Aha!Evet biraz bekle (Jaha ja vänta lite!)

OJ vilken puls jag hade där!Visste ju inte vad det var för militärnisse jag hade i andra sidan luren.Men som tur var hade min prins inte hunnit lämna rummet ännu o vi fick pratat i några minuter innan dom kom o sa att han var tvungen att gå o sova.Min prins vad jag saknar honom!Usch det gör ont i hela mig.O idag hade han en dålig dag o saknade mig mer än vanligt o allting bara kändes skit- jag vet att han MÅSTE ringa till mig då men tja- jag blir ju inte glad av o höra att han mår dåligt, men glad över att han ringer mig när han väl mår kasst- om ni förstår min tankegång?O det var mysigt att få säga "go natt min skatt" precis innan han skulle gå o sova, som vi gör i verkliga livet.Lilla älskade du vad jag saknar dig!

I morgon blir det tandis- jag måste verkligen!Tänderna håller på att ramla ut.Typ.
Hoppas att många på Maxi blir sjuka i veckan så jag får jobb- har inte någon dag planerad!
Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0