Daglig dos av Dvitamin <3

Det har varit SOL i eftermiddag!Hela 45 minuter han jag sola efter jobb, handling och IKEA med mammi.Underbart att få en daglig dos av D-vitamin.Gott gott.

I morse (och i natt) kan jag dock garantera att det INTE var någon sol- Jesus vad det regnade!Och när jag åkte hem ifrån så sken solen över Lindome men när jag gick av i Hede så började det duggregna...Upp med paraplyt och 2 sekunder senare ÖSTE regnet ner och det kom massa blixtrar ovanför huvudet...Åskan här går inte att jämnföra med åskan i Turkiet men man skall ALLTID respektera åskan...speciellt när du håller i ett paraply!Regnet gjorde sitt jobb och dränkte hela mig trots paraply.Convers, jeansen, jackan, tröjan, väskan och tillochmed mina trosor var blöta (mitt paraply är inte lika stort som min rumpa) efter promenaden från tåget till jobbet- skön start på dagen!Dessutom var pendeln 5 minuter sen också så jag kände på mig att dagen bara skulle bli sämre...

Så illa blev den inte tillslut ändå, fick bytt bort mitt café pass så jag fick vila knäna (speciellt det vänstra) och slutade 1500 då mammi mötte mig med torra skor, sen blev det handling på det.Och vidare mot IKEA där vi införskaffade värmeljus- nu är husfriden återställd!Förstå chocken i fredags kväll när vi inte hade NÅGRA värmeljus alls här hemma...heelt otroligt om du känner mig och min mamma!Första tanken var- vem har tagit/lånat värmeljus av oss?För att de tagit slut utan att vi tänkt på det kan aldrig hända. :P

Fick även en ram av min mammi så nu pryder mitt styrke-kort även mitt rum ordentligt och det finns ingen anledning till att få panik över att jag tappat bort det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0