Sparkling water- vitamin well.

Yay!-1 kg på vågen i morse när elefanten ställde sig på den.Har inte ställt mig på den på ett tag för att jag inte skall bli beroende av att kolla hela tiden så försöker jag hålla igen på det...Men glädjen spred sig i kroppen vart fall!Jag som inte har någon karaktär vare sig när det gäller mat eller shopping blev glad av ett ynka kg och det var verkligen i rätt tid som det visade lägre siffror för idag bestämde jag mig efter 1 veckas slöande att köra "gärnet igen"...Hej JOJJOBANTAREN-MALIN.Jag skulle väl heller inte direkt säga att jag BANTAR utan jag tänker på vad jag äter och rör på mig...

Min kropp, min mage, mina leder, mina muskler, min hjärna, min trötthet- allt med mig- mår bättre av att avstå från vetemjöl...so Im trying.Det är jättesvårt att sluta äta bröd när man har ätit bröd hela livet.Det är ännu svårare att motstå pasta när jag fullkomligt ÄLSKAR pasta.Det är pissigt jobbigt att äta ett korvbröd och sedan ha ont i magen.Men denna veckan har jag gjort det- det började i söndags på jobbet efter sommarfesten...Jag hade ingen mat med mig, stod i cafét och beundrade våra köttbulle smörgåsar...Älskar köttbullar och rödbetssallad.Ja 1+1=2...Det blev den fete baguett till lunch och sedan var det kört.Sockret som finns i en vanlig vit-macka är beroende framkallande om du avstått ifrån det under en längre period.Det är en jobbig tröskel att ta sig över- men jag har varit nääästan framme så många gånger att från och med idag måndag 18/7 skall jag lyckas.Nu jävlar.

Mätte mig förut med eftersom alla säger att man ska göra det.Mage,rumpa,lår och midja fick känna på måttbandet- jag har inget att jämnföra med eftersom jag inte sparat det formulär jag fyllde i åt Naze en gång i tiden då de ville ha våra mått eftersom de skulle beställa uniformerna...Synd att jag slängt för DET hade varit najs att se!


(Studenten 2007 & sommarfesten 2011)

Idag börjar mitt nya jag- och mitt nya jag innebär att hålla uppe det jag lyckades hålla uppe i 2 veckors tid innan förra helgen gällande min hälsa...och mitt andra nya jag har ett undantag på fredag då jag åker till Ullared.Sedan skall här börjas leva på sparlåga om jag NÅGONSIN ska få ett sparkapital.

PS.Jag har uppdaterat min iphone och sjukt nervös (och tror faktiskt) över att jag nollställt den.
FAN OM SÅ ÄR FALLET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0