2/5-13/5

Detta blir sista inlägget innan morgondagen då jag tar min lilla väska och beger mig till Turkiet!

Idag har jag lekt lite med Fanny och sedan varit på kalas hos fina Madde som fyllt år här i veckan.Nu är jag hemkommen från Maxi där sista tacopåsen och knäckebrödet inhandlades till min gubbe och jag har precis provat att lägga ner allt i väskan och sett så att allting får plats...Det gick strålande!Tillochmed med min vår-jacka gick den att stänga!Gött då kan jag åka i bara min jeansjacka i morgon!Gick in på YR.NO nu och kollade och på tisdag står det 20 grader och strålande sol medans måndagen lovar spö-regn...

Tycker det är jättejobbigt att packa eftersom jag inte vet hur vädret är i Burdur där min familj bor, Veysel befinner sig dessutom 12 timmar där ifrån så det är inte alls säkert att vädret är det samma där han gör militären som den är där hemma...Dessutom är det ju lite hitan och ditan med respektabla kläder när jag faktiskt skall hem till hans familj.Dom är inte "sånna" så jag skulle kunna gå i vad som helst eeeeeegentligen men jag gör det inte bara för att visa respekt- skulle inte kunna gå i shorts med gott samvete osv och det är lite jobbigt om det skulle vara 25 grader varmt.Men jag har hittat kläder nu och tror/hoppas det går bra, om inte annat får jag väl köpa mig något svaligare där...Ska defenitivt kolla in RodeMod  (eller hette den Rodeo?Hjälp Louise!?) och Colleczione (som tack o lov finns kvar i Burdur!) efter fina långklänningar- har börjat använda den jag köpte i sommras and I love it!Kanske får bli 1 iallafall.

Tänkte bara mest skriva in min rese-rut här på bloggen om ni skulle vilja veta hur jag flyger och far !

Måndag 2/5
Pendeln; 0955
Flygbussen; 1035-110
Göteborg-Istanbul; 1310-1630 (1730 turisk tid)
Istanbul-Izmir; 1900 (2000 turkisk tid)-2000 (2100 turkisk tid)

Sedan är vi någon dag, 1 eller 2 är inte bestämt ännu, i Izmir och kanske 6 dagar i Burdur för att sedan åka tillbaka till Izmir de 2 sista dagarna och njuta lite ensamna där.

Torsdag 12/5
Izmir-Istanbul; 1955 (1855 svensk tid)- 2100 (2000 svensk tid)
Fredag 13/5
Istanbul-Göteborg; 1055 (0955 svensk tid)- 1320 (svensk tid!)
Sedan jag jobba 1600-1930 (upplärning i fastfooden/cafét) där på fredags kvällen med...Yay!

Japp people!Det blir en väntan på ca 13 timmar i Istanbul, men den kvarstående säsongen av "Vänner" ligger i väskan och datorn skall med!


Det som saknas är marabou chokladen och räkosten- sedan är det klart!
Ha massa fina dagar och jag hoppas ni får massvis utav sol!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0