Turkey <3

Måndag 2/5; Anlände något senare till Izmir (ca 1timma!) och skatt mötte upp mig på flygplatsen där vi kramades och pussades lääänge...Men tillslut kom vi på att shiit- bussen går snart så sluta pussas och skynda på!Bussen tog kanske 30 minuter sedan var vi framme på världens finaste hotell (som han och jag någonsin har bott på tillsammans iaf!)Åt mat och pratade och skrattade och pratade ännu mera hela natten låång.

Tisdag; Vaknade upp i skatts armar och kunde nog inte vara lyckligare!Vi åt frukost och gick från hotellet o köpte bussbiljetter till Burdur (hemstaden).Var framme där vid 18-tiden där vi överraskade mamman i familjen som inte visste att vi skulle komma o sedan mös hemma resten av kvällen.

Onsdag;Var i stan o mös på café
Torsdag; Var i stan o mös på café
Fredag; Var i stan o mös på café
Lördag; Var i stan o mös på café
Söndag; Var i stan o mös på café
Vet inte riktigt var dessa dagarna tog vägen!!!

Måndag; Var i stan o mös på café, köpte bussbiljetten tillbaka till Izmir.

Tisdag;Packade och pratade och mös och tog bussen strax efter 16tiden till busstationen och 1730 gick bussen från Burdur till Izmir...2330 var vi framme och checkade in återigen på favorithotellet!Gick och åt mat och pussades och höll handen  :D FRIHET

Onsdag; Vaknade "tidigt" o käkade frulle, sedan begav vi oss mot IKEA och shoppingcentrat...Vi fikade på Starbuck o kollade affärer och gick sedan in på IKEA för att äta lunch (köttbullar givetvis!)Köpte en flaska gott som vi delade på inne på hotellrummet- kollade fotboll och gick sedan ut o åt middag.Var vakna HELA natten.

Torsdag; Vill helst bara glömma den dagen.Vi vaknade, åt frukost (det lilla vi kunde få ner)- packade ihop det sista och gick o köpte skatts bussbiljett tillbaka till armén...1400 tog han bussen och strax där efter gav sig min taxi i väg till flygplats nr1 för 6 timmars väntan.Somnade innan vi ens kommit upp i luften, vaknade i Istanbul- hittade min väska och ett lungt hörn på Ataturk Airport och somnade efter att jag sagt godnatt till skatt...vaknade klockan 0600 på morgonen igen och intog väntan tills klockan 11 då jag satte mig på planet till Göteleborg.Oj vad jag grät.Var hemma 13/5 med andra ord, strax efter 13tiden...

Vi har haft det underbart- inget märkvärdigt att berätta och inget märkvärdigt väder.Vi har bara varit, haft ett normalt liv under 10 dagar utan att ens behöva tänka på att gå till jobbet osv...Vi har pratat VÄLDIGT mycket om framtiden och gjort planer för vad jag skulle vilja kalla...oss

Det gör återigen pissigt ont i hela min kropp, men vi har klarat december-maj så vi klarar maj-oktober då vi bestämt att jag ska åka ner igen...Efter oktober är det ca 5 ytterligare månader sedan är skiten över...Det gör som ondast nu så här nära inpå hemkomsten och jag vet att det blir lättare om någon vecka- för är det något jag har lärt mig efter alla dessa (i augusti 4 åren!!!) så är vi alla vane-djur!Man vänjer sig vid allt om man verkligen verkligen måste!Det är ingenting JAG VILL vänja mig vid- men jag måste för jag har inget val.Det gör ont som satan och om jag ska beskriva det så att alla förstår, så känns det ungefär som om någon har dött...Jag är helt tom i kroppen och har ingen lust att ens sätta på tv'n för jag bryr mig ändå inte om vad som sägs där.Ingenting spelar ngn roll.

Men som skatt sa- klarade vi av att känna att dessa 5 vinter månaderna gick snabbt- så borde vi klara av att känna att 5 sommar månder går snabbare för allting blir liksom enklare på sommarn.Klok gubbe jag har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0