88!

Idag avslutar vi dag 88 som är kvar tills han är färdig i det militära- om vi längtar?Tja.Inte alls...erm...Jag får fjärilar i magen när jag tänker på det!

Idag har jag varit ledig efter ha jobbat mördarpasset 915-2130 igår, söndag = 100% o.b...Det var otroligt lite folk i butiken efter 1800 då stormen drog fram och folk höll sig inne- begåvat men rätt tråkigt för oss som hade nada att göra...Jag hade kunnat gå hem redan 2030 men då hade jag ju förlorat 2 timmars lön...det går inte för sig när man jobbar på miljonen!

Åkte med mammi till Plantagen o köpte 2 små en-ar till henne men det visste hon inte då, och hon själv köpte en större en att ha på utsidan...årlig tradition.Sedan blev det baka av!!!Herrejesus vad jag har bakat.O jäst deg!Vilken jävla tid det skall ta att jäsa då...först 30-40 min i bunken, sedan 30 minuter på plåten...Men gott blev det nog!Saffransbullisarna (saffransbullar med kesella o vaniljsmör!) har jag inte smakat på men klämbullisarna tog jag en halv direkt från plåten...möms!


(Ni ser de två fina en-arna i sina gurkburkar med snöre jag ordnade åt mammi...bullarna ser mer brända ut på bilderna än va de verkligen är...)

I morgon jobbar vi igen 0930-1500!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0