Jo det är ju fredag!

11-11-11 klockan 11 känns rätt påtvingat att påpeka när man börjar dagens inlägg...Men det är rätt coolt ändå!

Veckan har inneburit jobb, jag var ledig i onsdags och då tog Madde med mig ut på äventyr till Kungsmässan där vi kikade lite i affärerna och sedan åt vi lunch på EspressoHouse.När vi var på Kungsmässan ringde dem från Mäxi och frågade ifall jag kunde jobba igår, torsdag, vilket jag gärna gjorde så istället för att vara ledig även torsdag jobbade jag 1430-2000.Nemas problemas!

I onsdags efter äventyret med Madde så tog jag tåget till Göteborg och dejtade med underbara Håkan!Som det var najs att träffa henne igen- det var lääängesedan juh!Hon tog en shoppingtur (just de!jag köpte ett jättefint halsband-bild kommer...) och sedan åt vi middag på vårat Disney café.

Innan jobbet igår tog mamma och bigbroo med mig till Kungsmässan (jaa vi älskar det stället och jaa vi bor nära!) och där blev det återigen lunch på EspressoHouse.Najs najs.

Idag startade jag dagen på bästa tänkbara sätt (bortsett från att jag inte fick vakna brevid min skatt)- jag har velat göra likadant varje morgon men jag har inte haft lusten och orken när klockan väl ringt på 0900 på morgonen så jag har stängt av och sovit vidare!Sååå dålig karraktär I KNOW men jag har behövt den sömnen, det tar på krafterna att åka ifrån världens bästa och jag mår inte jättebra i hjärtat.MEN idag så skeen solen utanför fönstret så det var på med träningskläderna och dojjorna- sedan blev det 40 minuters walkiwalki.Underbart.Hade dessutom ingen musik i öronen så det var bara jag och tystnaden- låter jag som en pensionär?Då skall ni dessutom veta att jag känner mig sjukt nöjd över att ha varit ute och "tagit vara på en dag med solsken"- den tanken får mig att känna mig gammal!

Det blev duschen och sedan en mumsig havregrynsgröt frukost (med både äpplemos och äpple då jag inte visste om äpplet skulle vara gott så la jag på äpplemoset innan jag smakat- smart!)Jag har slagit vad med mig själv att inte äta något "socker" innan 23/12...Jag ska tillåta mig själv att ta en pepparkaka när jag skall på glöggfika hos arbetskompisen i slutet av november.Det kommer nog gå bra.


Idag blir det jobb 4 ynka timmar!Värt.
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0