The end

28/10 Tog vi oss till Blå mosken, Aya Sophia och Topkapi palatset och WOW vilka byggnader!Helt otroligt vill jag lova!Dock var kön cp-lång till både Aya Sophia (jag överdriver inte när jag säger att kön dit var 2 km) och Topkapi (ungefär 1km) så vi struntade faktiskt i att gå in.Ja jag vet- så nära men att inte gå in...men vi frågade en kille som stod i kö hur länge han hade stått och han svarade glatt 3 timmar så NEJ NEJ NEJ!!!Dock hade vi tur att komma tillbaka till Blå mosken precis efter bön och då innan ny öppning- så vi hamnade bland de 20 första som fick komma in. Därefter tog vi oss till en annan moske som var SÅ mycket mäktigare än Blå mosken enligt mig!Hela atmosfären var annorlunda och fick mig tillochmed att börja gråta där inne- har aldrig känt så tidigare och det var en mäktig känsla. Det blev turkisk-husmanskost på en restaurang brevid mosken och sedan lite shopping innan vi tog oss hemåt.

29/10- 4/11 Vet jag inte rikigt exakt vilka dagar vi gjorde vad tyvärr men vi besökte bla ett av världens största shopping center Cevahir där vi drack kaffe på Starbucks och köpte ännu mera taco-things och käkade tacos igen...30/10 på kvällen- gick vi på bio (har sparat biljetten därför vet jag att det var just då) och såg SÄMSTA filmen ever Johny English reborn...VÄRDELÖS!Innan filmen spelade vi massa spel nere i spelhallen och skrattade åt oss själva konstant.

Vi besökte också något som liknande en fyr, vet egentligen inte exakt VAD det var (Jessica du kanske vet?) men V ville gärna åka dit så det gjorde vi!Dessutom var vi på Forum Istanbul (ett av de största shopping centrerna i Europa) och shoppade på HM då jag visste att vi skulle hitta det V sökte där...och OJ vad rätt jag hade- han älskade allt :P

Jag säger åter igen hur underbart det har varit att bara ha varit med honom- att göra vad vi vill, när vi vill...Det har varit en magisk känsla och vi har aldrig fått skratta så mycket ihop som vi gjort dessa dagarna!Det är en utav de alla saker jag redan saknar- att få dela med mig av något och höra han skratta ihop med mig- eller som när vi gick på gatan och en turist med en apful hatt gick förbi så räckte det med att vi tittade på varandra för att förstå vad vi båda menade och sen började vi asgarva...En sån befriande känsla ni anar inte.




Har som sagt miljader mera bilder men bjuder bara på de som är värda att bjuda på!
Skall ni någon gång åka till Istanbul (GÖR DET!) så ta flera dagar- förstår inte hur folk kan åka dit på en weekend osv- obegripligt!Älskar staden och trots att folk sa att man lätt går vilse så hittade vi överallt utan problem!Kan ju bero på att vi är grymme-turister!!!

Nu blir det jobb 16-21 och innan dess måste jag köpa räkost och havreknäckebröd för att skicka
ner till min gubbe i Turkiet...Han klarar sig tydligen inte utan det <3

The end.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0