Woop woop!

Någon dag senare än utlovat- för jag har som vanligt inte haft energi nog!Har haft en toppen ledig dag idag- Isak (Alexandra) kom till mig efter jobbet igår och vi hade mys med massa prat, läste tidningar och åt fruktsallad.Idag tog vi oss till Arbetsförmedlingen (för hennes del) och det tog lite längre tid än planerat men en fika och lite sneak-peak på FrölundaTorg blev det efteråt- går ju inte att vara där för länge då jag blir köpgalen och nu skall jag f*n hålla ut en vecka till!!!Även om de 1500 (+400) som jag "planerat" att göra av med har försvunnit...Men jag har inte köpt något klädesplagg!Ppiller och medicin för axlarna, en orkidé och kruka, mat på jobbet då jag inte haft matlåda (svindyrt juh!skall aldrig inte ta med matlåda igen!) och jo f*n en tshirt till Veysel som han skall få när jag åker ner i oktober men den kostade 100:-....Värt!

Nu till min soppdiet- jag började i måndags och tja det går väl sådär...det är så j*vla svårt att hålla sig ifrån allt socker och måndag gick utmärkt- tisdag med tills vi på kvällen skulle äta fruktsallad- mamma hade köpt glass till dem och jag hade bett om Kesella...Men sååååklart tog jag en lite sked glass, och ytterligare en liiten sked...visst är det inte mycket men om jag skall bli av med sockersuget kan jag inte ens äta lite för då kommer det tillbaka...Dessutom smakade jag lite på chilli-con-carne'n igår som de åt...men tja det är ju inte hela världen.Dock idag, idag vill jag stoppa fingrarna i halsen jag blir så sjukt besviken på mig själv...Beställde in en chokladkaka på EspressoHouse och ja- jag började nästan gråta på spårvagnen hem...Jag hatar verkligen när jag sviker mig själv...Anyway- ni är säkert trötta på att jag håller på tjatar om detta och ler och tänker "det visste vi väl redan att det inte skulle fungera" men FUCK jag vill klara av detta men min hjärna där beslutsamheten sitter sammarbetar inte med delen där suget sitter...Men.
Soppdieten iallafall- 

Dag 1: Ät olika frukter. Alla sorter utom banan. Ät hur mycket soppa du vill.

Dag 2: Ät olika slags grönsaker, hur mycket du vill. Råa eller kokta. Undvik ärtor, bönor och säd. Ät så mycket soppa du vill- inga frukter idag!!!(Dock fuskar jag och äter en frukt eller 2 ändå!!!)

Dag 3: Ät frukter och grönsaker, alla sorter utom banan och potatis. Så mycket soppa du vill.

Dag 4: Är 5-8 bananer och drick 5-8 glas minimjölk. Så mycket soppa du vill.

Dag 5: Ät 6 tomater och ca 280 - 340 g nötkött, 8 glas vatten (minst) för att jämna ut syrabalansen. Så mycket soppa du vill. Jag struntade första gången i det och åt räkor och sallad istället...det är lite ge och ta för att man skall må bra!!!

Dag 6: Ät nötkött och grönsaker, så mycket du vill. Så mycket soppa du vill också.

Dag 7: Ät och drick, mörkt ris, grönsaker, fruktsaft (utan socker), te eller kaffe under hela dagen. Så mycket soppa du vill.

Det är viktigt att du dricker mycket vatten under tiden och dessutom så dricker jag kaffe alla dagarna och inte endast under dag 7...Du kan bli VÄLDIGT bubblig i magen då soppan innehåller;

vitkålshuvud
gula lökar   <---- glömmde detta denna omgång men är god ändå!
morötter
stjälk selleri  <--- hade i rotselleri istället
burkar krossade tomater
buljongtärningar eller flytande...
gröna paprikor
vitlök  <---- valfritt

Hacka alla grönsaker och lägg i kastrull- täck med vatten och låt det koka tills grönsakerna är al dente...Koka inte sönder grönsakerna eftersom du bäst förvarar soppan antingen som jag i små matlådor (aliminumformar) och tinar varje gång och då värmer du ju på grönsakerna så är de redan megamjuka vid kokningen blir det slabbiga vid upptining...Hur mycket du skall ha av allt är ju beräknat på hur stort-kok du skall göra...

Bara för att jag skall bli motiverad att få en förändring så har jag valt att lägga upp två hemska bilder på mig- och nu fungerade såklart blogg.se!Skall se om ca en månad om det gett resultat...bilder utlovas då med.


(NEJ JAG ÄR INTE GRAVID!!!)

There you go!Avslutar detta töntinlägg med något mindre töntigt och önskar min gamla kollega från Nazar grattis till giftemålet!Hon och hennes svurk gifte sig inför en imam ("prästen" inom islam) nu under semestern i Turkiet.Massa grattis!!!

Have a najs ivning :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0