EN EEEEEVVVVIIIGGGHET

Ja mina vänner. Jag är i Burdur, hos Veysels familj och väntar på svar.

Pratar med Migrationsverket nästan dagligen för att få fram ett svar- men det är bara o vänta. Vårt ärende har blivit flyttat från Gbg till Örebro då uppehållstillstånds enheten i vår vackra stad har lagt ner. Pissigt men sant- dom skall bara hantera asylsökande där nu. Ringde i måndags- då sa dom att Örebro o vår nya handläggare öppnat filen den 30/11, fick numret till den nya handläggaren som seriöst aldrig svarar i telefon. Har ringt på pricken 8;30 i 4 dagar nu fram till 9;30 och det tutar upptaget konstant. Jag tror inte det är pga samtal- utan något hon kan välja att göra. Men idag pratade jag med Kundservice i Örebro som sa att vårt beslut kommer fattas av en annan person än handläggaren- för att dom har så extremt mycket att göra. Öh what? Så jag kanske inte ens behöver prata med denna onåliga kvinna. Skall slänga iväg ett mail här nu när vi ändå är vid internet.

Ringde den stora allmänna Kundservice igen då jag inte riktigt fick grepp om vad dom i Örebo sa- varpå denna tjejen sa att Örebro öppna filen idag. MEN HALLÅ SIST JAG RINGDE I MÅNDAGS SÅ SA DOM 30/11??? Ja jo det stämde ju men "dom kanske har flyttat om ärende inom Örebro enheten?" svarade hon och ja tänkte med en gång på vad Örebro-bruden sagt om en handläggare och en beslutsfattare! Kan det har varit så att vår handläggare idag lämnat över ärendet till beslutfattaren??? Ja så kunde det vara men hon kunde inte se vem som öppnat filen idag.

Kundservice-tjejen sa också att vårt svar var nog inte långt borta då det legat 1 vecka i Örebro och dessutom passerat 3månaders gränsen så hela vår fil är rödmakerad som betyder **bråttom**! Men hon poängterade också att vi "bara" väntat en vecka drygt efter intervju och det är ingenting. "Men en evighet för er jag vet" la hon till.

Vi försöker få dagarna att gå och Veysels familj har flyttat till ett mindre lite bättre hus på andra sidan gatan och vi små-fixar varje dag med nya huset.

Läs nedanför om ytterligare en UNDERBAR händelse som jag ALDRIG kommer glömma


Kommentarer
Postat av: Maria Kusin

Hur går det för er? Kram Maria

2012-12-19 @ 08:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0