Update och minnes-anteckning

Vi blev lovade svar innan den 15/12 av vår första handläggare i Gbg, sedan flyttade dom oss till Örebro och när jag ringde o fråga om handläggare sa dom att en Sofie hade öppnat vårt ärende 30/11 och gav mig ett telefonr att ringa henne på då hon var vår handläggare. När jag efter antal samtal och mail inte fått tag i henne ringde jag till Örebro som sa att vi har Sofie som handläggare men att en annan skulle ta beslutet. Ringde tillbaka till Kundservice som sa att Örebro öppnat ärendet 6/12- sa då att sist jag ringde så sa ni 30/11...Hur kan ni säga olika?! Då sa hon att det förmodligen var "beslutsfattaren" som öppnat papprerna 6/12 och att vi säkert borde få svar veckan efter. Då vårt ärende gått över tiden.

Veckan efter ringde jag igen, mailade även vår handläggare igen utan svar, när jag kommer fram till Kundservice så säger hon igen att Örerbo öppnade ärendet 6/12- ifrågasätter och säger att sist jag ringde sa hon att Sofie öppnade ärendet 30/11 och en person, som hon sist inte kunde se namnet på, men som hon trodde va "beslutsfattaren" öppnade 6/12. Nej säger den bittraste kvinnan jag pratat med, Sofie öppnade ert ärende 6/12 står det här på min skärm.

Dagen efter fick jag ett mail fr Sofe där det står att dom övertagit 800 UTansökan från Gbg till Örebro och att dom idag inte kan säga när vi kommer få en handläggare eller ett beslut men att vi inte kommer få ett svar innan jul, och då enligt mig själv inte heller innan nyår.

Våra 3 månader gick ut 30/11 men intervjun va 27/11 så jag förstå att några dagar försening eftersom intervjun va så nära, men vår handläggare i Gbg sa ordagrant "ett svar kan jag fatta på 3 dagar beroende på hur snabba Istanbul är med att skicka papprerna, dock kan jag garantera ett svar innan den 15/12 men vågar inte lova att ni har fått UTkortet tills dess"(15/11 sa jag att min brorsdotter skulle döpas för att snabba på dom lite och inte trodde att mammas 50 års party skulle väga upp så mycket....)

Nu åker jag hem ensam på lördag för o fira jul, den julen jag hade planerat in i minsta detalj för oss båda två.


Kommentarer
Postat av: Maria Kusin

Fasen vad tråkigt. Är så ledsen för er skull.. KRAMIS

2012-12-19 @ 15:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0