Fix och trix

...jag är ju som sagt hemma idag igen för min konstiga kropp som spelar mig ett spratt! Jag har inte alls mått bra, helt plötsligt kan jag gå från 100% energi till 0% typ. Får PANGHUVUDVÄRK och blir jättetrött. Seda går det över och jag blir okej igen. Sjukvårdsupplysningen tror febern som kommer och går men inte får mig att känna mig "febersjuk" beror på inflammationen i axlarna och ryggen och ordinerade läkarbesök som skulle resultera i dikloflenak-kur så jag äter vanliga Voltaren istället. Men min mage vill inte ha Voltaren och värktabletter. Hon är inte alls glad hon som bor i min mage kan jag säga, bråkar och skriker och ibland slår hon så hårt in-ifrån magen att jag vill gråta. Men man kan ju inte få allt här i livet. (ingen bebis jag pratar om utan hon som tar hand om alla papper som i reklamen ni vet?)

Jag har vilat MASSOR idag så jag börjar faktiskt känna mig bättre! Kan ju hoppas att värken inte är så här illa i morgon då jag skall på romantisk dejt! Skall bli så fantastiskt mysigt att jag får gåshus alla-redan...Dock känner ni ju mig. Så även om jag har ont i varje vrå av kroppen så kan jag inte vara helt still en hel dag. Därför har jag idag kollat igenom mina smycken jag vill ta med mig. Det är faktiskt bara exakt 2 veckor tills jag åker till min älskade. Malin gick in med tanken "i år skall jag inte ta med massa onödigt skit som bara ligger i garderoben och inte används" men...sedan börjar jag titta på alla mina älsklingar. Och inser att jag knappt användt dem här hemma för att jag inte kan (och i caféet inte får!) använda dem på jobbet här utan att fastna i kassan osv...Så jo. Jag slår på stort och tar med det jag VILL ta med utan att behöva lämna någon stackars ring här hemma i sin ensamhet. Okej jag lämnar ju mer än hälften hemma så värst ensamt blir det inte för dem.

När jag ändå var på hugget gick jag igenom mina små lådor i garderoben där jag har "hygien"saker...(*gammalt skräp red. anm.*) som toffsar, smink och hårspray. Slängde det som behövdes slängas och la i min ena stora necessär det som skall med. Bara där är det ju typ 10kg. Jag tänker dock denna gången rätt smart. Jag skall inte ta med sådant jag vet jag inte kommer använda. Och jag SKALL hålla mig till det. Sedan tänker jag inte ta med de mest party-dressade klänningarna denna omgången för jag kommer inte direkt använda dem i skatts hemstad och visst att vi kommer flytta till Side i april, men nej- jag tar med det mest nödvändiga (+ det allt annat) och lämnar de kortaste klänningarna och kortaste shortsen hemma i Svea eftersom jag ändå skall hem i maj.

Löning var det idag också!Kul med lön! Dock gick allt för mycket till räkningar- fick både ELLOS, tandläkaren, el, telefon, missat besök hos sjukgym (helt ****** att behöva betala den men orkar inte bråka), cellprovstagningräkning och som grädde på moset- fetaste 3räkningen på mitt avslutande av abonemanget. Jag fattar inte varför jag har envisats med att ha abonemang?! Jag laddade på med 300:- i slutet av januari och idag, i slutet av feberuari laddade jag på med 300:-...När jag hade abonemang var dem aldrig- ALDRIG under 700:- för en månad. Oftast 800:-...fattar ni vad jag menar? Bara för att jag vet att "jag kan ringa/sms så mycket jag vill" så gör jag det. Nu när jag vet att "jag har bara 300:-" så "snålar" jag. Och upptäcker att HEY DET FINNS TYP WIIFII I VARJE VRÅ AV STAN...Men när abonemanget bakades så skulle man såklart lägga till "FRI SURF 89:-/MÅNADEN" JÄVLA 3SÄLJARE!!!!

Nu skall jag snart ringa skrutt. Han var som sagt på buss nr2 förut och han skulle vara framme 2100 (ST) i Burdur så jag tänkte ringa runt 2000 (ST) så jag inte stör hans pussande och kramande. Han har faktiskt inte träffat sin familj sedan i maj. Vi sågs senast i början på november so I'll take a step back. Dem är viktigast för honom just nu. Speciellt hans mammi.



Puss och klem!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0