Nyårskrönika á la Malin

December 2010-
Värsta månaden i mitt liv, Veysel åkte in i armén och jag hem till Sverige. Samtidigt började jag ett nytt
kapitel i mitt liv- snabbköps-kassörska I am!

Januari 2011-
Jag jobbade gärnet och fick dessutom in en fot på VikariePoolen igen och körde dubbelpass...7-14 på dagis, 15-21/22 på Mäxi.

Februari-
Fick ett fast vikariat på 2 olika dagis måndag-tisdag på ena, onsdag-torsdag på andra.Samtidigt tackade jag ja till alla xtrapass på Maxi för att inte svika dem. Jag blev även upplärd i caféet på Mäxi.

Mars-
En lung och "tråkig" månad då inget speciellt hände.

April-
Jag och Veysel börjar planera att åka och överraska hans mamma i Burdur så jag börjar jobba ÄNNU mer för att få råd.Påsk firades på bästa Brännö med SOL SOL SOL!!!

Maj-
Gaaalet att 5 månader gått utan att ses men resan ner var magisk. Vi åkte till Izmir, sov en natt där, åkte till Burdur och umgicks med hans familj i 10 dagar.Sedan åkte vi tillbaka till Izmir, sov en natt där, och sedan skiljdes vi åt på buss-tationen.

Juni-
Jobbade gärnet! Var på Håkan Hellström konstert med finaKristina och ballaFebe...Livet var då SÅ värt att leva.

Juli-
GAAAD tog skattepengarna och unnade mig själv 1 vecka, dyr sådan, till världens bästa Side...Hängde med Simon och levde loppan, solade, badade, drack drinkar och skrattade i mängder!

Augusti-
Jobb jobb jobb och Roxette konserten med Angelica <3

September-
Hör och häpna- vi började planera en resa igen! Firade min Linda med brak fylla som slutade i att jag satt med benen isär på Centralen och spydde och grät om vart annat haha. Bror fick hämta mig och hjälpa mig in i bilen. Never again.

Oktober-
MIN MÅNAD NR1!!!15 ÄR MIN DAG OCH 21E TOG JAG FLYGET FÖR ATT SPENDERA MAGISKA MAGISKA DAGAR MED SKATT! 1 NATT I IZMIR, 4 DAGAR I CANAKKALE OCH RESTERANDE 5 (MÅSTE RÄKNAT FEL HÄR NU)I UNDERBARA ISTANBUL. INGEN VISSTE OM ATT HAN VAR LEDIG, VI HADE INTE SAGT NÅGOT TILL HANS FAMILJ DÅ DE ALDRIG SKULLE FÖRSTÅ VARFÖR VI VILLE ÅKA TILL ISTANBUL OCH DESSUTOM BO PÅ HOTELL NÄR HANS FARBROR BOR DÄR. VI HYRDE EN LÄGENHET OCH BARA VAR. VI TVÅ. INGENTING ANNAT BEHÖVDES. GUD VAD JAG SAKANAR DET.

November-
Jobbig månad igen, alltid jobbigt att åka ifrån honom. Ännu värre denna gången eftersom HAN lämnade MIG på flygplatsen och HAN var tvungen att åka tillbaka till busstation osv...Gången innan lämnade han mig i en taxi på busstationen, gick på sin buss och JAG fick vänta på flyg osv...Usch vad jag grät. Som vanligt.Jobbade på som vanligt. Vi började prata om att den snart bara vart 100 dagar kvar av militären <3

December-
Jag blev sjukskriven pga inflammation i bröstmuskeln som gick ut i armen och ner i skulderbladet. 1 vecka totalt var jag hemma och blev galen på kuppen. Tänkte för mycket och pratade lika mycket med V om allt jag tänkte på gott och ont.Efter sjukskrivningen tog jag tag i jobbandet och "jobbade ikapp" så mycket jag kunde...många dagar på raken har nu idag i januari inneburit extrem smärta i armen igen. Trots att det gick över efter vilandet i 1 vecka. HEJJA! Men nu är det bara till mars jag jobbar kvar på Mäxi och jag skall jobba gärnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0