Dayoff/off day

Åh förlåt för den dåliga uppdateringen! Skulle haft med mig telefonen i lördags men glömde den hemma och igår funderade inte internet jättebra så jag hade inte tålamod nog att vänta på uppladdning osv. 

Nu sitter jag dock på balkongen här hemma där jag upptäckt att jag ibland har 1 eller 2 ploppar på internettäckningen ! Yay! Varmt och skönt är det även om jag mer tycker det är varmt än skönt och solen gassar på i vanlig ordning. Lite här o var är det några tussar på himlen men dem är mer än välkomna för mig!

Fredagen var hur mysig som helst! Först tog jag ju bussen till Alanya där jag direkt gick hem till Jessica och vi satt under AC;n o pratade o drack Gevalia samtidigt som hon bjöd på ostbågar och Marabou! Hur gott?! När Selma vaknat lekte vi lite me henne även om hon helst tittar på tv :p Atakan kom hem från dagis runt 3 och då blev det kurragömma och bokläsning- allt under deras AC :D 

Runt 5tiden drog vi oss ut och käkade på MCdonalds (finns inte här i Side så fiiii fan va gott!!!) och sedan runt 18 satte jag mig på bussen hem igen- det tar ju nästan 2timmar så jag vill inte åka för sent där ifrån !

Väl hemma blev det inhandling av massa frukt och sedan en rejäl skrubbning i duschen.Samtal med fina storebror och när jag precis satt mig på balkongen med boken i högsta högg hörde jag motorcykel ljud nere på gatan men tänkte inte mer på det (ni anar inte hur många som kör motorcykel i detta landet så det är dumt att bry sig om varje ljud) men när jag hörde att den stannande här nedanför så reste jag ju såklart på mig för att kolla och vilken glädje jag kände när det var V som slutade tidigt! Eller a klockan var runt 2140 tror jag så tiidigt vet jag väl inte om man tänker på att han jobbat sen 08...Vi satt sedan på balkongen till klockan blev sent och drack rövin, lyssnade på musik och knaprade frukt. Mest av allt pratade vi om framtiden. Det bästa som finns att prata om.

Nu skall jag värma upp den tacos som blev över från igår, skatt jobbade sent igår och började därför vid 10 idag vilket gör att han såklart inte kommer hem på lunch så idag får jag äta själv :( Perfekt att det blev mat över för jag hade aldrig ställt mig o lagat mat till mig själv i denna värmen!

Allt jag kan tänka på är nästa fredag då jag får vara ledig igen- när jag skriver de här raderna har jag kommit till jobbet men med 10 min marginal klunkar jag i mig en fanta för snabbt sockerkick och jag har fått 3 kommentarer på vägen om hur trött jag ser ut att vara. Ge mig fredag och gör så att V också får vara ledig!

Uppladdningen hemma på balkongen fungerade inte.

Nu jobbi jobbi...Puss o ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0