Da'n före da'n...

Tjoooo! Här sitter jag och ingenting gör på Troppan såklart! Blogg.se appen fungerar fortfarande inte vilket är trisst för jag kan inte ladda upp bilder här via "dator-inloggningen" i iPhonen. Irriterande är bara förnamnet! Dessutom varje gång jag går in på blogg.se hemsida ploppar ju det automatiskt upp "vill du ladda ner vår app istället?!" HA vilket skämt!!!
Jobbet igår gick bra, det var rätt mycket folk och jag hade några storkunder innan ruschen ens hade börjat så jag hade ett gott flow :) När klockan var tolv så åkte jag och hjärtat hem o mös på balkongen med galia melon och Marabou Digestive som fina söta Annelie o Dick tagit med sig från Sverige nu när de kom hit! Vi fick även 1 havreknäcke pkt, 2 räkosttuber, 2 Kalles kaviar och en Chic tidning till mig :) Såklart att det var en beställning men de hade ju inte behövt ta med allt- eller inte ens något om de inte fick plats! Tusen tusen tack <3
Skatt kom hem på rast vid 12, vi käkade, pratade massor och sov tätt intill varandra med fläkten på högsta effekt ;) Jag frågade honom hur jag kunde vara så trött jämt och då svarade han helt kort och gott "cause you are making something that you dont want to do"- VA?! Jo men han vet att visst trivs jag hos Maria men det är ju egentligen inte det jag VILL göra, jag VILL inte leva detta "turist livet" mera- jag vill ha normala arbetstider, umgänge med mina vänner och min familj och framförallt vill jag tjäna pengar. Såpass mycket pengar att jag kan spara. Nu är jag ledig på fredag, då skall resten av lönen som jag inte använde till visumet betalas till banken där vi tog ett minilån i mars- 100 TL får jag över då, Vesel får en lön på 500 TL och 350 av dem går till hyran = 250 TL kvar att spara tänker ni- mat, dricka, bensin, telefonmarkörer...Listan kan göras lång. Men hur vi än gör kan vi inte spara denna månaden. Heller. Kräks på pengar tankar. Men hans raka svar att jag är trött för att jag gör något jag egentligen inte vill tycker jag var träffande rätt in i Malins både hjärta och hjärna :)
Nu ser jag fram emot ett pass till i butiken, Louise är ledig och gottar sig med sin storasyster som kom och överraskade henne för 1 vecka sedan- hon stannar 2 v och oj va tårarna rann från L som inte hade en aning om besöket! Kul. Mina tårar tittade också fram kan jag lova. Vill också ha besök från nära och kära. Speciellt mamma och pappa. Och bröder. Och Linda. Och Sandra. Och Isak. Och Håkan. Och Jögis. Tja alla ni fina där hemma helt enkelt <3 Saknar er så det gör ont i hjärtat! 
I morgon är det torsdag, dagen innan ledigt- vi får se vad fredagen bjuder på...V skall med dottern till havet verkar det som så jag lägger väl mig och steker på en annan strand jag. Snart hoppas vi på presentation. Vi får väl se. Det är något jag iallafall inte tänker pusha på, det får ta sin tid helt enkelt! 
Ha en fin dag mina vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0