Effektivitet är det bästa vi vet.

Så där ja! Vaknade 0638 först- tänkte är detta ett skämt? När jag verkligen har HELA dagen här hemma. Jag skall knappt gå ut och hämta posten idag liksom. Men nej nej. Det var på allvar. Men som tur va kunde jag somna om och vaknade 2 timmar senare. Helt godkänt att gå upp då.

Sedan dess har jag ätit frukost, tagit ner min fina väska från vinden (varför är vinden alltid så crepy?) och dammsugit både uppe och nere i huset. Duktiga jag. Jag har också hängt tvätten som mamma startat på morgonen, startat en till maskin med ljus tvätt och nu sitter jag här. Men en blå tumme. Drämmde igen skåpsluckan på den när jag skulle lägga in lakanen i skåpet. AJ !

Har funderat fram och tillbaka på om jag skall köpa ny väska på Rusta eller ÖB då den jag har väger rätt mycket i sig. Och man vill spara in på alla hekton som går. Men efter att ha läst på Rustas hemsida hur mycket den poteniella (heter det så?) väskan väger så erkänner jag att nej- det är ingen idé att lägga ut närmare 600:- för kanske 0,5kg...Då får jag ta bort ett par skor istället. So I did. :D Jag är en sån person som gärna skriver packningslista och planerar. Men denna gången har jag inte gjort det. Jag har bara planerat i huvudet och jag måste erkänna att det känns bättre! Jag kan som en slags mood-board plocka bort och lägga till saker hela tiden. Och jo faktiskt, jag är duktig på att plocka bort saker som jag ändå känner "vad skall jag med detta till"...Hejja mig!

Min gamle kollega från dagis frågade mig halvt förvånad "du använder väl vakuumpåsar?" Men jag hade inte tänkt att göra det. För jag kände att jag kommer nog inte ha överdrivet mycket då jag kommer hem i maj igen och sparar de "värsta" sommarkläderna tills då- men nu så inser jag att jag har ju 4st hemma...så 1 kan jag ju ta, och då kan jag lägga de "värsta" sommarkläderna i den och ha i botten av väskan för dem kommer ju ändå inte användas direkt. Så så blir det.



Nu skall jag ringa Amandaman och hopppas att hon svarar :D
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0