H o m e

Så där ja, det tog inte så lång tid att hitta till datorn som jag trodde ändå!

Igår när jag landat och fått min lilla väska (som otroligt nog vägde exakt 20kg!Men oroa er inte, allt skulle lämnas här hemma förutom 2 handdukar som jag tagit hem för att torktummla) så kramade jag äntligen om mammi och Freddi på Landvetter och 10 minuter senare begav vi oss till BB och den finaste nykläckta sötnosen.

Ni har sett här på bloggen innan att jag blivit faster och jag kunde såklart inte vänta längre. Tårarna kom men jag hade lovat Veysel att inte gråta så jag höll dem i ögonvrån istället för att låta dem rulla längs kinderna. Sån kärlek. Men så märkligt. Kan inte förstå att det är Rickards barn jag hållt i. Det är helt overkligt. Men hon är alldeles perfekt. Luden, hårig, liten och alldeles alldeles underbar.

Hemma från BB väntade nästa lilla prinsessa på mig, hon hade gått hela dagen och tjatat om "När kommer Malin egentligen?!" och när jag väl kom hem studstade hon ut ur dörren och gav mig en bamsekram.Älskade Fanny. Hon ville leka gärnet men jag som vart halvt död kom med ursäkter heeeela tiden stackarn haha! Men jag hade världens huvudvärk och var mer än trött så hon fick faktiskt ett blankt nej från mig. Trots tårar.

Idag väcktes jag av alarmet 0545 då jag lovat min korvas att ringa honom på morgonen och väcka honom för tro mig- vaknar han väl av alarmet (det har hänt 1 gång sedan jag flyttade ner) så stänger han av det och somnar om. När jag är hemma så har jag alarmet på min sida och jag sätter på snooz och putter på honom var 10e minut tills han går upp efter ca 30 minuter- ja jag kan somna om, thank God for that! Idag somnade jag också om, och vaknade av att mammi knackade på dörren kl 0900 som jag bett om för jag vill inte sova bort hela dagarna nu när jag väl är hemma! Åt världens godaste frukost med GEVALIA kaffe till och på pricken runt 1100 kom en gammal gäst till vår butik förbi här hemma och hämtade upp sin beställning jag tagit med.

Strax efter det tog vi på oss kläderna och åkte till mitt saknade älskade Kungsmässan där jag faktiskt prövade både ett APFINT linne på Gina och ett par korallfärgade jeans på Lindex men lät det hänga kvar då jag vill åka ner till Ullared innan jag ens tänker på att handla här hemma!DOCK var byxorna på Lindex i stl M och det var inte lååångt ifrån att jag kunde stänga dem- om en månad hade de suttit perfekt! Är så glad, det finns INGEN bättre känsla än att upptäcka sånt. Vi växlade pengar från Lira till Sek och självklart köpte jag mig en vanilla latte på EspressoHouse <3 Köpte även en keepcup som skall få åka med ner till Side som jag kan ta med mig mitt kaffe (eller ännu bättre- min egengjorda smootie!!!) i när jag går till jobbet. Mums!

Nu sitter jag och väntar på kvällens middag, eller jag väntar på pappa som skall komma hem från brors jobb där de lagat mat halva dagen...Det blir räkor och kräftor och sallad o aoli...Behöver jag säga att jag svalt mig hela dagen för att få plats med mer?! Jag dör av dreggel.

I morgon blir det till att göra sig vacker för att äntligen få fira världens bästa pappi som fyllt 50 år den 6/5, dem väntade på min hemkomst so get the party started!

Kanske slänger upp en bild eller 2 från i morgon, då dessutom Linda & Kristina kommer förbi <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0