Som jag trodde

...så fick jag inget svar idag heller. Är så trött på detta nu att jag kräks!!!! Idag blev jag intervjuad utav våran handläggare, han frågade mycket om Veysels förra äktenskap, varför dom inte skiljt sig tidigare, varför jag o dottern inte hade ett umgänge, varför dom blev tvångsgifta, om han betalar underhåll osv. Idag klockan 10;00 skulle han träffa sin beslutsfattare (man är tydligen alltid 2 som diskuterar ett fall) och ta upp vårt ärende för o se om dom tycker att Veysel måste gå på ytterligare en intervju eller om det räcker med det dom har och det dom fick utav mig idag...

Så i morgon kanske jag kan få svar på hur lång tid det kommer att ta- han har 250 ärenden som han skall gå igenom, uppdelat på 4 kategorier.

Vårt ärende ligger överst i "webbansökan"kategorin, vi har väntat längst, men han har i en annan kategori någon som väntat 6 månader för mycket så även om han skall prioritera oss för vi sökt via webben så måste han prioritera annorlunda pga dem väntat extreeemt länge.

Behöver Veysel inte gå på en till intervju är svaret inte långt borta, tycker dom att han måste det så kommer det dröja betydligt mycket längre eftersom vi då måste vänta på en ny tid på ambassaden i Istanbul- så be till Gud att vi slipper ytterligare en intervju nu!!!

Nu skall jag ut o gå och senare blir det jobb 15-2030 bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0