Absolut iiiingenting...


Åh vilken helg! Vaknade först och främst på lördagsmorgonen utan migrän! Ett under bara det. Redan på fredagskvällen hade jag och Veysel pratat igenom vår ekonomi och insett att vi har mer än tillräckligt för att kunna köpa oss en ny säng (inte hela sängen utan madrass) så under dagen på lördagen vart det fix och trix för att kunna få hem den.

Pappa och Veysel slet som ett djur med den 60 kg tunga madrassen upp för våra rundade trappor. Jag stod vid sidan om och var orolig för framförallt pappas rygg. Det vi köpt är en pocketresårmadrass och en sån har liksom inga fasta hårda kanter att ta tag i utan den är mest "bara mjuk". Men tackvare mina två hjältar har jag sovit som en prinsessa sen dess och i natt sov jag en hel natt, vaknade som vanligt för en kisspaus men somnade om på 2 sekunder efteråt. Förstår ni vilken lycka? Det är dyrt att va gravid!


Vi köpte även ett bokhyllesystem på Ikea på lördagen, vi har bara en TV-bänk och när bebus kommer så försvinner vårt kontor- vilket gör att vi har ingen plats att stuva undan pärmar och annat viktigt så ett vitrinskåp,en bokhylla,överhylla & TV-bänk i Hemnes serien från Ikea fick följa med. Dock såg Veysel ett mörkbrunt system från deras Bestå serie som han blev kär i. Jag tvärvägra då det skulle bli alldeles för mörkt hos oss...Han var lite smågrinig och hemma i soffan började jag också känna att det andra systemet hade passat bättre hos oss- OM det fanns i helvitt. Vilket det såklart gjorde.

Vi åkte med pappa till Ikea vid 11 på söndagen för att lämna släpet vi lånat och bestämde oss för att ta bussen hem så vi kunde i lugn och ro kolla på Bestå-systemet. Vi fick hjälp av världens mest servicemindade kille (Fråga efter Hussein på Vardagsrum om ni nångång behöver hjälp på Ikea Kållered!) som ägnade säkert 30 minuter med att skriva ner hyllplatser och lägga beställning på det som inte fanns hemma. Vi plockade ihop allt och sedan ringde vi mamma som jobbade till 14 och bad henne hämta oss på vägen hem för att vi ångrat oss på bokhyllorna. Hon bara skrattade åt oss. Hem kom vi, lillebror följde med som bärhjälp denna gång och bar först upp alla 30 kartonger med Veysel och sedan ner det andra systemet, tillbaka till Ikea för att lämna tillbaka Hemnes-serien och sen hem igen. Snacka om heldag på Ikea- från 11-14!

Idag är sista lediga dagen för mig...eller jag ska förklara
Fredag 13/2 ledig 
Lördag 14/2 ledig
Söndag 15/2 ledig
Måndag 16/2 migrän o sjuk fr jobbet
Tisdag 17/2 ledig men fortfarande migrän
Onsdag 18/2-fredag 20/2 migrän o sjuk fr jobbet
Lördag 21/2- idag tisdag 24/2 ledig UTAN migrän!

ONSDAG 25/2 "ÄNTLIGEN" JOBB IGEN!

I morse var jag och lyssnade på bebus hjärtslag som låg på 145/minut vilket är "fullt normalt". Fick även ställa alla dumma frågor jag har i hjärnan till världens bästa barnmorska. 
Ingenting känns jobbigt när man pratar med henne, eller hennes kollega för den delen. Jag känner att jag kan fråga precis vad som helst, vill jag lyssna på hjärtat har hon ofta en kvart över nån dag så det är "bara att gå dit". Precis som det borde vara! 
Som gravid för första gången undrar man "mycket dumt" eller, eftersom man inte har nån aning om hur det kan/borde/ska kännas så vill man ju hellre få svar från nån som kan än Google (även om just jag är expert på att googla saker och bli nervös i onödan)...

Har spenderat hela förmiddagen i vår underbara säng, googlat, löst bloggar- men framförallt försökt knåpa ihop en shoppinglista till Ullared. Har ännu inte bestämt när vi ska ta oss dit men det är definitivt där vi kommer införskaffa allt till bebus. Lurar på om Veysel ska stanna hemma och bara jag och mamma åker- det blir nog lugnast så, men tyvärr också säkert dyrast då han är den enda som kan säga åt mig att "det räcker nu..."Vad tror ni om detta jag kladdat ner? Nått ni tänker "guuud vad onödigt" eller "men Malin glöm inte detta!"

Det med ? efter är sånt jag ska kika på o inte säkert att jag köper.

Förlåt för detta mastodont inlägg- nu ska jag klä på mig, promenera till mamma o pappa- hämta nyckeln till storebror- promenera dit- hämta vagnen och sedan hämta fastersfavorit på dagis. Sen blir det nog chokladbollsbak här hemma och prat om HENNES bebis som ligger i HENNES mage och också ska heta Efe
...så söt är hon <3



Kommentarer
Postat av: Carro

Köpa MÅNGA dregglisar! Baby schampo har jag inte använt ännu och Ebbe är 4 månader. Badbalja om ni inte har badkar och en såndär insats till den är skitbra. Vi köpte i princip allt på Ullared och tjänade många tusen på det:). Kuddar och täcken också om du inte redan har det. Och pyjamaser går åt en hel del, så det kan ju också vara bra att köpa. / Carro :)

2015-02-24 @ 13:24:46
Postat av: Sandra

Babyschampo behöver du nog inte köpa ännu. Då det räcker med babyolja väldigt länge!! Bröstpump skulle jag vänta med då man ofta får låna en elektrisk från BB och senare kanske du inte känner att du behöver den och skulle du behöva en då så kan man köpa den senare. Men då slipper du lägga pengar på en du kanske inte behöver.

2015-02-24 @ 19:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0