Rul- det häftigaste jag upplevt!

I fredags var det äntligen dags. Såå nervös var jag. Kissade hemma, kände mig därför tvungen att köpa en Ramlösa på Pressbyrån då det stod att blåsan skulle vara lätt fylld för att underlätta undersökningen. Var SÅ kissinödig när vi kom fram. Gick på toa igen. Fullständigt HÄLLDE i mig Ramlösan innan dom ropade upp oss. Kände att jag lätt hade kunnat gå igen...

Direkt när barnmorskan satte ultraljudet mot magen sa hon "oj vad du är kssinödig, det kan hända att du får gå på toa"...Och det fick jag. 

När vi kommer in i rummet frågar hon "har ni några frågor om undersökningen eller så..."Varpå jag svarar "nej bara kör!" Och barnmorskan tar det som "nej bara kön" och svarar "Jaah vi får se hur den lilla ligger där inne om vi kan se det"...

Väl tillbaka på sängen började undersökningen. Hon sa inte så mycket först, vilket hon berättat att hon inte skulle göra utan att hon skulle mäta osv först. Sedan ta samma väg med kameran och berätta vad vi såg. När hon gjorde sin undersökning tyckte jag att jag såg en del på kroppen som inte alla har. Men jag ville inte säga nånting såklart. Det var jobbiga minuter innan hon säger "ja allt ser jättebra ut och precis som det skall göra"...Vilken lättnad.

Sen visar hon huvudet, hjärtat och dess korrekta hål. Magen. Ryggraden. Fötterna. Och där var den igen. Kroppsdelen mellan fötterna. Filmat från rumpans håll var det oundvikligt att se att vår skatt där inne är en pojk.

En liten Efe. 
Vi blev bara flyttade 1 dag så det påverkade ju inte veckorna nått vilket vi är glada för <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0