"Trött på att vara gravid"


I morgon går vi in i V40 (39+0), idag är det 7 dagar kvar till planerad avgång. Vi får se om han håller sig till planen eller om han gör en Västtrafik och kommer sent- vilket känns mest troligt men eftersom jag pendlat hela mitt liv är jag van vid förseningar :p

Så är jag trött på att vara gravid? Nja. Händerna mår bra så jag känner faktiskt att jag kan vara gravid ett tag till. Klart att det är tungt men det skall det väl vara när man gått upp så mycket som jag gjort? Jag är väl mer trött på frågan och allas antagande att jag är trött på att vara gravid. Till och med barnmorskan sami fredags "ja jag kan tänka mig att du ät trött på detta nu"...

Nej jag är inte trött på att ta hand om mitt barn, jag är inte trött på att han (förhoppningsvis) gottar till sig ordentligt och kommer ut som en frisk liten bebis för att han fick ligga kvar så länge han "ska".

Det jag ÄR trött på är att inte veta om han är frisk. Jag vill veta om jag lyckats ta hand om honom där inne. Jag är trött på att inte veta om han har 10 fingrar och 10 tår. Jag är trött på att inte veta om han har någon annan sjukdom. Jag är trött på att inte veta om han lever där inne- självklart rör han sig så jag vet ju att han lever men en granne skrämde upp mig med en mardrömshistoria om hennes son som hon fick föda fram död då han virat navelsträngen 7 varv runt halsen...Tack för den! Har sedan dess vaknat av mardrömmar över att det inte rör sig i magen.

Det är jag trött på. Om jag får svart på vitt att han är frisk där inne så är han välkommen att stanna hur länge han vill!

Älskade lilla liv- vi längtar efter dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0