Du är du och jag är jag!

Det viktigaste att komma ihåg när denna graviditeten är över? Att DU är DU och JAG är JAG! 

Blir så förbannat trött på alla jävla kommentarer- bara för att du varit gravid 1 gång tidigare är du ingen jävla barnmorska!!! Du får gärna säga att DU upplevde det si eller så- men du har ingen anledning att säga att "det är så här det ÄR att vara gravid". 

Det VIKTIGASTE barnmorskan påpekat under min graviditet är att ALLA är olika- inte ens om du är gravid 5 gånger själv måste dina 5 graviditeter likna varandra. Din kropp kan aldrig jämföras med din tidigare graviditet, du kan jämföra själv i ditt huvud men kroppen reagerar alltid precis hur den vill, inte hur den var tidigare- hur kan du då med att sitta o säga till mig att DET ÄR SÅ ATT VARA GRAVID? 

Jag tar inte åt dig av din "visdom" längre- för det första har du 0,0000 erfarenhet av barnmorskor/förlossning/graviditet i Sverige- för JO det skiljer sig över hela världen vad barnmorskor och förlossningsläkare säger- och för det andra är du ingen expert för att du varit gravid 1 gång. 

När du kommer med dina pikar här o där så låter jag dig säga din mening och svarar frånvarande med ett "aah" eller "mhmm"- i hopp om att du fattar hur lite jag tar åt mig -punkt-

Jobbigaste läget? Att vår älskade skatt inte ens är ute så jag vet att det knappt har börjat.

Sköt du ditt så sköter jag mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0