Ullared

Vi åkte redan vid 07 eftersom mamma tycker bäst om det- och i smyg jag med eftersom det inte är nått folk när vi är framme kl 08. Pappa blev helt chockad när vi kom till parkeringen och vi kunde stå längst ner vid det stora kundvagns-garaget..."Va fan är det stängt eller?"

Tyvärr har Veysel slängt kvittot så jag kan inte komma ihåg exakta priser, men fråga så får vi se :))

Vi kollade lite hushållsartiklar och herrkläder och begav oss sedan upp till bebiskläderna- blev väldigt besviken så bara 3 par byxor fick följa med hem.
Vi köpte (på bilderna ovanför)-
Badcape 2pk
Skötbordsunderlägg 2pk
Skötbordsmadrass
Tvättlappar x2
Amningsinlägg X2
Topz
Nässug
Hårborste
Nagelvård
Dregglisar
Gallerfilt
3 par byxor
Nappflaskställ
Nappflaskor 3pk (gift-set med 1 napp och 1 nappband)
Nappflaskborste
Nappar
Plastskedar 10pk
Haklappar (-Veysel ville promt ha dom)

Ej med på bilderna-
Madrass till vaggan
Spjälskydd till vaggan
Kuddar till vagga & vagn
Täcke till vagga & vagn
Underlakan (till vad jag tänkte vagga & vagn men väl hemma såg jag att jag tagit till spjälsängen- får vika dubbelt bara)
Påslakan till vaggan
Registreringsskylt till vagnen

Totalt för bara bebisgrejerna blev 2093:-
ett väldigt bra pris tycker jag och fördelen är ju sen att när vi får nästa skatt så behöver man inte köpa alla basic-sakerna som vi behövt göra nu eftersom vi inte har någon att ärva/köpa billigare från.

Sen köpte vi även en "lattehållare" till vagnen men den passade tyvärr inte- så den får mamma ta med om hon ska ner med lillebror på lördag, paraplyet som mamma köpte för längesedan gick inte heller att fästa "där man skall" men vi får se om det går att lösa ändå- det får vi försöka med när solen väl är framme och bebis väl ligger i vagnen.

Nu vill jag ha en bra babysitter (vi fick en av lillebror som var sne i metallen och dom hade inte kvar den med stjärnorna på nu när vi var nere och sen gillade jag inte att den var så "hård" i tyget) och bärsele- men samtidigt är inte det det allra nödvändigaste så det får vi ta när/om det behövs.

Idag är det 21 dagar kvar till bf och min BB väska är packad, jag skall dock modifiera om den lite...pluttens skall packas nu när jag skrivit färdigt här :)

Sandra och barnen är på väg till mig så nu får jag sätta igång ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0