Veysel Veysel Veysel

...älskade fina man. Jag önskar så att du inte kände dig så tvingad att jobba såhär- du säger att det beror på att "mannen skall bidra med pengar och det gör jag inte med den tjänsten jag har nu under sommaren"... Jag accepterar din kultur i alla lägen men här blir jag ledsen, även om det bara är för 1 månad just denna natttjänsten gäller och 14 dagar han jobbar dubbelt. Det han skall göra är att dela ut tidningar i Kungsbacka.

Så från idag jobbar han först 01-05 med att dela ut tidningen och sedan åker han hem en sväng, förhoppningsvis kan han slumra till nån timma och jobbar i matsalen sedan på ålderdomshemmet 8:30-17:15...I 14 dgr han måste jobba dubbelt, sen har han "bara" nattjobbet då hans extratider i Mölndals kommun bara är lagda till 9/7 och nattjänsten bara är 1 månad (till 1/8), men ändå- han gick o la sig nu för att vakna kl 20:00 ikväll då just idag skall han på introduktionskurs 21:30-23:30 innan själva nattpasset 01:00 😣

Sen hoppas han kunna få kortare pass med tidningen, för när sommarlovet är slut i Mölndals skolor så kommer han börja 07-15:30 och då blir det extra tufft  då han knappt hinner komma hem från Kungsbacka innan han skall in till Mölndal.

Älskade fina du- vad du gör för mig, oss och din nya familj. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0