Förbannade sjukdomar...

...jag har sagt sedan jag fick reda på att jag vara gravid att jag har mått så otroligt bra- inte mått illa oerhört mycket, inte spytt dagarna i ända...Men nu tror jag att verkligheten kommer ikapp mig. 

Det började med huvudvärk från helvetet som resulterade i järntabletter. Efter några veckor med dom som extra tillskott till frukosten började jag känna mig illamående och "konstig i magen"- vilket känns extremt dumt att säga till folk då alla svarade med samma idiotförklarande min att "öh ja du är gravid"...men sen en dag började jag spy, jag spydde inte upp allt. Bara mat som smakade mycket. Rostat bröd och frukt var okej att behålla. 

Pratade med min bm om detta och hon sa att järntabletterna kan vara orsaken så jag bestämde mig för att sluta med dom ett tag för att testa. Huvudvärken skulle jag i sånna fall få tillbaka men bara för att se om det ens var tabletterna så måste jag välja. Jag har nu inte ätit järntabletterna på 2v- och mår inte alls illa så fort jag ätit. Där emot är jag trött- såååå trött! Och huvudvärken är tillbaka. Jag är i valet och kvalet vad jag ska göra, tänkte börja ta järntabletterna varannan dag istället. Mest för tröttheten faktiskt- det tar på psyket att vara konstant trött kan jag lova!

Sen igår. Eller i förrgår tillochmed, på kvällen. Då började jag hosta och när jag hostade fick jag extremt ont i halsen! Hostade halva natten till igår, gick till jobbet för jag kände mig ändå rätt pigg men ju längre stund jag var där dessto ondare fick jag i halsen och tillslut gick jag till KL o bad henne se om hon kunde lösa dagens pass. Det tog 15 minuter sen kom hon o sa "löst". Det känns alltid lika jobbigt att vara hemma från jobbet men idag när jag vaknade är jag tacksam över mitt beslut.

Googlade nyss upp det här då "vanliga sjukdomar inte är vanligt för mig", jag har ofta värk i rygg och axlar men just magsjuka (tror att det var en blandning av magsjuka o tabletterna) o förkyldning osv brukar jag klara mig utan när alla andra har det så jag blev nyfiken om guldfisken i magen hade en fena med i spelet och helt fel hade jag inte...

Immunförsvaret förändras

En del kvinnor blir lättare förkylda under graviditeten. Det beror på att immunförsvaret förändras under graviditeten, för att man inte ska stöta ut fostret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0