I'd come for you...


Hellu där ute, helgen är över o här sitter jag med ett recept på vad en "svensk dröm" innehåller...Låt mig berätta om denna fenomenala drinks uppkomst...Det började med 3 nyktra tjejer på en ballkong i Turkiet o rent logiskt så slutar den med 3 pissfulla tjejer på en bar (säkerligen med en annan sorts uppkomst men det behöver vi inte gå in på?). Iallafall- 3 nyktra tjejer på en ballkong i Alanya som förfestade o kanske till och med åt en bit mat på denna ballkong...Senare så begav sig dessa 3 tjejer till en bar vid namn Maren Beach Kareoke Bar- där 1 av tjejernas nuvarande man jobbaDE. Dessutom var det lågsäsong, vilket betyder att baren var väl inte direkt knökad (typ vi 3 o 4 andra)...Vilket i sin tur ledde till att 1 av dessa 3 tjejer fick gå bakom bardisken o blanda sin egna lilla drink...Denna tjejen blandade ihop:


(usäkta stavningarna)
Bacardi
Malibou
Countre
Vodka
Grenadin
Sprite
Annanasjuice
Apelsinjuice
och där har ni förmodligen den godaste driken jag druckit på länge!


Nu är det ju så, att helgen är över o det känns kanske lite dumt att blanda sig en drink så här på måndags kvällen...men äsch- jag gör det för att jag har alla grejer hemma!

SORRY CANIM

Helgen har förresten varit rolig o den har innehållt något för ovanlighetens skull! Fredagen började med att storebror var här o vi åt grillat (mums på det!) till På Spåret...Lördagens dag gjorde jag förmodligen inte många knop eftersom jag inte kommer ihåg vad jag gjorde...jag var nog i Sisjön med pappa! Kvällen blev det först fika med Isak, hennes mammi o Angelica (mums på Franks Coffe!) Vi spanade in Australia som är en sjuuuktbra film, dock ska jag rekommendera mina vänner o bekanta att antingen *a**a *e* den eller vänta tills den kommer ut på DVD för 2 timmar o 40 min är lite vääl länge o sitta på en biograf (om du som läser inte är en Sagan om ringen nörd som gick o såg den på bio!) Iallafall en sevärd film som jag kommer köpa när den kommer ut på DVD- thats for sure!

Efter bion ville vi hitta på något så vi sa hejdå till Isaks mamma o gick runt typ halva Göteborg för att hitta en krog att bara tjöta på, men det är inte många sånna ställen kvar i Göteborg nu för tiden, vilket är sjukt tråkigt! Jag menar till och med Bryggeriet har börjat med dansgolv o alla småbarn (dom som är 18/19) börjar hänga där också (mindre mums på er!) Så efter många OM och ännu flera MEN så hamnade vi på PC (o JA, alla ni som bor i GBG russar säkerligen på huvudet o tänker att det är ett fjortisställe om nått!) men vi tyckte det va gött att komma dit när alla andra gick (riktigt förfestplace för det är så billigt)...Vi satt där o drack vin (okej då jag gjorde) tills klockan blev strax innan två o vi gamlingar kände oss trötta o ville åka hem...
(Nu ljög jag, vi ville inte hem men dom stängde placet så vi drog hem för efter två så börjar festen i Götet)
Hade en trevlig kväll med lite vin o vänner- kan det vara bättre?

Söndagen började 08.53 o tågresa en timma senare till Göteborg o senare en mot Alingsås...i Alingsås väntade en bussresa till Sollebrunn o en dag med bebusen Linus o mamma Sandra o stundvis även pappa Glennsan!
Hem igen runt sju tiden o idag har vi handlat paket till storebror som fyller år i morgon (samma dag som dig Denise!)

I morgon blir det Umeå- 17.00 går tåget- innan dess blir det lunch hos broo, packning & kanske ett inlägg?
Nu blir det ris-á-lá-malta- o mer musik...o kanske en SvenskDröm?

"XOXO"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0