I've been waiting for you...


Så var julafton över, o för mig innebär det även att julen är över. Varför fira jul när man inte får julklappar?! Hehe. Näe men ännu en julafton är genomliden o ännu en kväll med släkten är avklarad.

Jag började julaftonen med att gå upp 8.30 (trots jag varit o delat ut tidningar med pappa mitt i natten 02.30-04.30) o fixade iordning jättemysigt nere i köket med allt vad julfrukosten innebär för mig o mina föräldrar...(o lillebror såklart). Vi myste o åt julskinka, även jag som oftast inte tycker om den kall. Sedan började väntan på Madde o Rickard, som kom runt 13.30 då fikade vi o öppnade klapparna som låg under granen o oj va paket där va! Dock inte så jättemånga till mig men destofler till dom andra...Speciellt Rickard o Madde (gemensamma saker eftersom dom är förlovade o bor ihop!). Föräldrarna mina fick en ny cdspelare till köket eftersom den dom har inte är sprillans-ny längre! O en ram med 4 bilder i, en på mig, en på Fredrik, en på Madde & Rickard (tillsammans eftersom dom är förlovade o bor ihop!) o en bild på oss alla 4 tillsammans vid vattenrutchkanan på Cinar. Mamma blev så glad över cdspelaren att hon nästan började gråta (öh?) o hon trodde inte att det var en cdspelare i paketet så hon var tvungen att öppna kartongen...Dessutom fick mamma ett armband med en berlock på o pappa fick en ny morgonrock (behövligt!). Efter julklapparna blev det självklart Kalle (ensam om att kolla på det va?) o mer julmust tills klockan blidde 16.00 o vi satte oss i bilen för o åka till Farbror Uffes hus där resten väntade. Vi åt (SUPRISE!) o öppnade julklappar även där...

Pratade med både Angelica o Linus igår, men gladaste samtalet jag gjorde var att ringa till min Linda nere i Spanien som nyss hade fått gäster i form av sin pojkväns syster o man o deras barn...Jag saknar dig något otroligt o jag ska verkligen försöka åka ner till dig i mars (om du inte kommit hem på besök innan dess), det är snart 1 år sedan vi träffades, har du tänkt på det? Saknar dig jättemycket.

Pakten igår innehöll en väldans massa saker!
Disel Fuel For Life parfym- Mammi & Pappi
Sarah Jessica Parker parfym + en silvrignecesär- Madde, Rickard & Fredrik
Två berlocker till armbandet, en "sweden" o en "hope"- Mammi & Pappi
En guldlåda "My things"- Fredrik
En guldnecesär- Fredrik
Ett par guldörhängen- Madde, Rickard & Fredrik
Handdukar- Moster Linda o morbror Håkan
Duschgrejor- Moster Anki
En partyväska- Mammi & Pappi

En kalender- Mammi & Pappi
Trosor- Mammi & Pappi
Strumpor- Mammi & Pappi
Två böcker- Grannbarnen Gustav, William & Fanny
Tre berlocker till armbandet- Grannbarnen Gustav, William & Fanny
Pengar- lite av kusinerna Emma & Daniel, lite mer av Farmor & Farfar, lite mer av grannarna Linda & Jocke
Sten-/plastarmband- Kusinerna Emma & Daniel
Förlovningsringen- Angelica

Sen får man inte glömma att jag fick Umeå biljetterna av pappi också!

Nu blir det bio med storebror o sedan ost o kex med la familia till ABBAdokumentären.
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0